Orzechy nerkowca, Jumbo całe - 1kg

New product

Obniżka! Orzechy nerkowca cena 1kg słodkie Expand

- Orzechy nerkowca świeże i słodkie, BARDZO DUŻE 320 sztuk na 1 funt wagi

- Pochodzą z Wietnamu

- Do bezpośredniej konsumpcji lub do przygotowania potraw lub mleka

- 100% naturalne, jasny kolor, bez zniekształceń powierzchni 

- Opakowanie grube chroniące produkt, zamykanie strunowe, zgrzewane

- Gwarancja smaku

- Indeks glikemiczny orzechów nerkowca 15

Więcej szczegółów

  • W magazynie, dostawa 24h

44,16 zł

brutto

48,00 zł

-8%

Opis produktu

Świeże orzechy nerkowca z naszego sklepu charakteryzują się delikatnym smakiem i kruchością. Ich nazwa bezpośrednio nawiązuje do oryginalnego kształtu, kojarzącego się z nerką.

Orzechy nerkowca dostępne w naszym sklepie pochodzą z Wietnamu. Pakowane są w szczelne i wytrzymałe woreczki, które doskonale chronią produkt przed czynnikami zewnętrznymi. Woreczki posiadają praktyczne zapięcie strunowe. Orzechy uprawiane są w sposób naturalny, bez konserwantów i siarki. Nie zawierają glutenu. Właśnie takie naturalne są najzdrowsze i posiadają najwięcej wartości odżywczych. Kupuj u nas dobra cena do oferowanej wielkości!

Orzechy nerkowca jak rosną?

Historia i ciekawostki o nerkowcach

Właściwości zdrowotne

Jak jeść?

W kuchniach świata

Przeciwwskazania, alergie, środki ostrożności

Przechowywanie

Orzechy nerkowca jak rosną?

Nerkowiec jest owocem drzewa nerkowca pochodzącego z północno-wschodniej Brazylii. Jest to niełupka, to znaczy suchy, niesprzężony, jednoziarnisty owoc, którego owocnia nie jest przymocowana do nasion. Jest to jedna z najzdrowszych pod względem zawartości tłuszczu roślin oleistych.

Orzech nerkowca rośnie na końcu także jadalnego jabłka nerkowca (owocu nerkowca). Jego smak, przypominający czerwone wino, jest doceniany przez tubylców Brazylii.

Po zebraniu orzechy są ostrożnie oddzielane od jabłka, a następnie suszone przez cztery dni na ziemi w cieniu, ponieważ ekspozycja na słońce powoduje powstanie toksycznego oleju w nasionach.

Skorupa orzecha nerkowca składa się właściwie z dwóch skorup, jednej na zewnątrz zielonej i cienkiej, drugiej, brązowej i twardej. Część między nimi to żrąca żywica składająca się w 90% z kwasu anakardowego i w 10% z kardolu zwanego balsamem nerkowca.

Migdał (orzech nerkowca) zawarty w kadłubie ma kształt półksiężyca, około 3 centymetry długości i pokryty jest białym filmem. Jego łagodny, słodki smak przypomina pistacje.

Tradycyjnie łupi się orzechy nerkowca poprzez umieszczenie ich na arkuszu nad ogniem. Ogrzewa się je, aż żywica w skorupkach zacznie się nagrzewać, a następnie zapali się. Skorupkę gasi się w piasku i wreszcie orzechy są obrane. Uwolniony dym jest bardzo toksyczny z powodu balsamu nerkowca.

Łupanie przemysłowe jest zupełnie inne: suszone orzechy nerkowca są zmiękczane w łaźni parowej, a następnie ponownie suszone w piecu, aby były kruche. Następnie odzyskuje się balsam kaustyczny do różnych zastosowań przemysłowych.

Historia i ciekawostki o nerkowcach

Pochodzenie

Orzechy nerkowca i drzewa nerkowca pochodzą z północno-wschodniej Brazylii, rosną pomiędzy lasami deszczowymi Atlantyku i Amazonki. Wydaje się, że amazońscy Indianie jedli je od zawsze. Są pierwszymi, którzy udomowili ten gatunek.

Pierwszy historyczny zapis na temat orzechów nerkowca pochodzi z 1538 roku wraz z przybyciem Portugalczyków do Ameryki Południowej. Szybko polubili suche owoce i wprowadzali to drzewo do wszystkich swoich kolonii w Afryce i Azji, w tym w Indiach. Dziś te dawne kolonie są największymi producentami tych orzechów na świecie.

Jednak handel nerkowcami nie rozwinął się aż do 1920 roku. Trudność polegała na usunięciu żrącej żywicy z kadłuba i właśnie w tym czasie Hindusi znaleźli skuteczną technikę wyeliminowania jej. Dziś orzechy nerkowca są podstawą kuchni indyjskiej.

Nazwa

Nazwa „cajou”, czyli nerkowiec, pochodzi z 1765 roku. Pochodzi od terminu oznaczającego mahoń nadanego przez Portugalczyków podczas odkrycia drzewa nerkowca, pochodzącego od „acaiou”, nazwy suchego owocu w języku Tupi, języka ojczystego Ameryki Południowej.

„Drzewo nerkowca” zostało nazwane, aby uniknąć pomyłki z mahoniem amerykańskim, drzewem wykorzystywanym dla cennego drewna. Drzewo nerkowca pochodzi od terminu „orzech nerkowca”, co oznacza w języku greckim „serce do góry nogami”. Dlaczego „serce do góry nogami”? Z powodu jabłka nerkowca, które wygląda jak odwrócone serce.

Poza nielicznymi wyjątkami, orzechy nerkowca są wynikiem wymiany globalnego know-how: niełuskane owoce są często uprawiane w zachodniej i wschodniej Afryce, a następnie eksportowane do Indii lub Wietnamu, by zostać obrane. Jądro nerkowca jest następnie eksportowane do dalszego obrotu.

Od 2003 roku jest to najchętniej produkowany owoc oleisty na Ziemi, tuż przed migdałem.

Kadłub odzyskuje się, aby służył jako paliwo do pieców używanych do przetwarzania orzechów. Balsam nerkowcowy, szkodliwa żywica zawarta w skorupie, jest wykorzystywany do produkcji nieusuwalnych farb, produktów hydroizolacyjnych, środków owadobójczych, farb, klejów, części samochodowych itp.

Jabłko nerkowca jest spożywane gotowane, suszone lub konfitowane. Wytwarza się z niego również sok, z którego produkuje się wino. Jego smak jest gorzki. W niektórych krajach Ameryki Południowej spożywane jest tylko jabłko nerkowca, podczas gdy orzech jest wyrzucany, ponieważ jest zbyt trudny do otwarcia.

Z orzechów wyciąga się olej z pierwszego tłoczenia, który jest stosowany w kosmetykach, farmakologii, a także w gotowaniu, ale rzadko, ponieważ jest to bardzo drogi olej.

Drewno

Z ekologicznego punktu widzenia drzewo nerkowca ma wiele zalet. Rośnie łatwo, jest to głęboko zakorzeniające się drzewo, które rośnie tam, gdzie niewiele innych roślin jest w stanie wyrosnąć. Pomaga powstrzymać erozję półsuchych terenów.

Drewno nerkowca jest wykorzystywane w medycynie tradycyjnej ze względu na wiele korzyści zdrowotnych. Służy do wytwarzania wielu produktów spożywczych i przemysłowych. Wartość hodowli nerkowca jest znacznie lepsza od innych, takich jak bawełna i pozwala wielu rodzinom uniknąć ubóstwa.

Właściwości zdrowotne

Wszystkie właściwości omówione w tej sekcji odpowiadają dziennemu spożyciu 30 gram orzechów nerkowca. To regularne spożywanie ma pozytywny wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne. Ich właściwości są optymalne, gdy są surowe lub suszone, a nie po ugotowaniu. Dla własnego zdrowia unikaj słonych orzechów.

Tłuszcze

Podobnie jak wszystkie orzechy i nasiona oleiste, orzechy nerkowca cierpią z powodu swojej reputacji bardzo kalorycznych. Wiele badań wykazało jednak, że jest to fałszywe. Wręcz przeciwnie, suche orzechy są prawdziwymi sojusznikami osób odchudzających się. Odpowiednie spożycie 30 gram orzechów nerkowca dziennie nie prowadzi do przyrostu masy ciała, a nawet pomaga w odchudzaniu podczas diety.

Rzeczywiście, oprócz tego, że tłuszcze (lipidy) doskonale trawią się bez przyswajania, nerkowiec zapewnia silne uczucie sytości i pozwala unikać uczucia głodu.

Podobnie jak migdały i inne orzechy, nerkowce są bardzo ważne w zapobieganiu chorobom układu krążenia. Ponad 65% ich tłuszczów to jednonienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3), błonnik rozpuszczalny, ale także witaminy E (przeciwutleniacz), B2 i B3, które obniżają poziom złego cholesterolu (cholesterolu LDL). Równolegle zwiększa się poziom cholesterolu HDL, „dobrego” cholesterolu.

Badanie przeprowadzone przez naukowców z Harvardu na ponad 500 000 osobach wykazało, że 3 porcje 28 gram orzechów tygodniowo zmniejszają ryzyko śmiertelnego ataku serca o 24%, ryzyko udaru o 22% i o 13% ryzyko cukrzycy.

W rzeczywistości od 2003 roku Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) jest w stanie ogłosić, że spożywanie jednej lub więcej porcji większości orzechów w diecie ubogiej w tłuszcze nasycone i cholesterol, może zmniejszyć ryzyko choroby wieńcowej.

Jedzenie orzechów nerkowca pomaga również zwalczać wysokie ciśnienie krwi i ryzyko udaru. Jest to bardzo dobre źródło potasu, pierwiastka śladowego, który eliminuje nadmiar soli we krwi.

Mniej niż jego kuzyni, ale nadal nerkowce są bogate w antyoksydanty, które pomagają chronić komórki organizmu przed uszkodzeniami spowodowanymi przez wolne rodniki, a więc przed przedwczesnym starzeniem się i wszystkimi chorobami, które są tego wynikiem: chorobą Alzheimera, rakiem, chorobą Parkinsona itp.

Orzechy są bardzo bogate w składniki odżywcze z wieloma tego skutkami zdrowotnymi: poprawa działania układu odpornościowego i układu pokarmowego, łagodzenie nieprawidłowości funkcjonowania układu nerwowego lub zapobieganie kamieniom żółciowym.

Są doskonałe w przypadku zgagi, ponieważ olej, który zawierają, wyściela ściany przewodu pokarmowego, łagodząc oparzenia i chroniąc je. Ponadto mogą regulować nadmierne wydzielanie soków żołądkowych.

Witaminy

Bogate w witaminy, minerały i pierwiastki śladowe, w tym wapń, magnez i białko, stanowią dobrą alternatywę dla wegetarian wobec niedoborów diet bezmięsnych. Zawierają witaminy B1, B2, B5, B6, E i K, magnez, miedź, cynk, fosfor, żelazo, białka i błonnik.

Przyczyniają się do dobrego stanu kości i zębów oraz mogą być korzystne w przypadku osteoporozy.

Są również korzystne dla zdrowia mózgu dzięki ryboflawinie i L-karnitynie. W rzeczywistości wpływa to bezpośrednio na prawidłowe funkcjonowanie i rozwój mózgu, zwłaszcza dzieci. Zwiększają pamięć i pozwalają zwiększyć zdolności intelektualne.

Wydawałoby się, że nerkowce są naturalnym lekiem przeciwdepresyjnym, z dwoma garściami orzechów nerkowca odpowiadającymi dawce leku przeciwdepresyjnego Prozac, bez szkód wynikających z przyjmowania tego rodzaju leków. Jest to aminokwas L-tryptofan, który rozkłada się w organizmie na lek przeciwlękowy, serotoninę, która zapewnia dobre samopoczucie.

Orzechy nerkowca jak jeść?

Możesz ich używać w całości, pokruszyć lub zgnieść. Potencjalnie możesz ich używać wszędzie: na śniadanie, podwieczorek, przekąskę lub aperitif.

Orzechy nerkowca mogą zastąpić wszelkie inne suche owoce w stosowanych przepisach: orzechy pekan, migdały, orzechy włoskie, kasztany z Brazylii, nieprażone ziarna kakaowe, orzechy laskowe, orzeszki piniowe, pistacje itp.

Na śniadanie nie wahaj się mieszać ich z innymi zbożami, muesli, jagodami goji lub nasionami lnu, nasionami słonecznika albo nasionami chia. Dodaj je do swojego twarogu lub jogurtu.

Pokruszone będą perfumować wszystkie desery! Dodaj łyżkę do ciast, ciasteczek, włoskiego panettone, naleśników, kremów, lodów, babeczek itp. Pokrusz orzechy nerkowca na lody, jogurt, pudding ryżowy z przyprawami, twarożkiem itp.

Dobrze komponują się z owocami we wszystkich postaciach, dodaj je do sałatek owocowych, ciast z gruszkami lub jabłkami itp. Posyp nimi bezpośrednio świeże owoce. Świetnie komponują się z czekoladą i wszystkimi deserami czekoladowymi.

Masło orzechowe zrobione z orzechów nerkowca jest dużo zdrowsze niż to, które przygotuje się z ich arachidowych kuzynów. To z uwagi na korzystniejszy stosunek kwasów omega-3 do omega-6 i tym, że odznaczają się dużą zawartością żelaza, magnezu oraz cynku.

Orzechy nerkowca w kuchniach świata

Jest to oleista roślina bardzo chętnie używana w kuchni słonej, szczególnie w Indiach i Tajlandii. Występuje w biryani, która jest zestawem warstw ryżu basmati, mięsa, mieszanki nerkowca, migdałów, pistacji, rodzynek i smażonej cebuli.

Orzechy nerkowca są również używane do przygotowania ryżu pilaw, prażone w oleju i dodawanego do ryżu.

Są składnikiem występującym w sosach i curry. W pounded są zmieszane z jogurtem i przyprawami, takimi jak cynamon, kminek, imbir, kardamon, kurkuma i czerwona papryka, wszystko po to, by przygotować sos towarzyszący wszystkim mięsom.

Wspaniale komponuje się z kurczakiem we wszystkich jego postaciach. Dobrze pasuje do wszystkich mięs, ryb, produktów skrobiowych itp.

Ciekawe jest połączenie w przyprawach do warzyw, zwłaszcza do marchwi, cukinii, brokułów, kalafiora. Dodaj pokruszone lub zmiażdżone nerkowce do puree ziemniaczanego, zapiekanek, frytek, ciasta francuskiego itp. Aromatyzują one wszystkie sosy, zwłaszcza sosy na bazie świeżej śmietany, mleka kokosowego lub jogurtu.

Doskonałe są w napojach, możesz użyć ich do nadania smaku twoim koktajlom, koktajlowi mlecznemu, gorącej czekoladzie, ale szczególnie do gorącego mleka.

Przeciwwskazania, alergie,

Większość suszonych owoców tworzy jedną grupę alergii: orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy pekan, orzechy kokosowe, migdały, orzechy makadamia z Australii, orzechy brazylijskie i orzechy nerkowca. Uczulenie na jeden z tych suszonych owoców oznacza z dużym prawdopodobieństwem uczulenie na wszystkie (ale niekoniecznie). Podobnie jak w przypadku alergii na orzeszki ziemne, uważaj. Te rodzaje alergii mogą mieć poważne konsekwencje, w tym wstrząs anafilaktyczny.

Nerkowiec może mieć pewne negatywne skutki w przypadku nadmiernej konsumpcji. Nadmiar może spowodować interakcje z lekami na nadciśnienie krwi, lekami przeciwpsychotycznymi lub antybiotykami. Może to spowodować zablokowanie pożądanych efektów leczenia.

Przechowywanie

Jak każde orzechy, te z drzewa nerkowca muszą być przechowywane w suchym, chłodnym i zacienionym miejscu. Nie mogą też być narażone na zbyt duże działanie tlenu, gdyż proces utleniania jest szkodliwy dla orzechów.

Jak prawidłowo konserwować orzechy nerkowca? Często zaleca się przechowywanie orzechów nerkowca w lodówce lub zamrażarce. Rzeczywiście, lepiej będzie je zatrzymać w zimnie, aby się nie zepsuły. Jednak zimno zamrozi olej z orzechów, a tym samym zepsuje smak owoców. Trzymaj je w szczelnym słoiku, najlepiej w próżni.

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Orzechy nerkowca, Jumbo całe - 1kg

Orzechy nerkowca, Jumbo całe - 1kg

Brakuje 200,00 zł do darmowej wysyłki.

Składniki

Skład: orzechy nerkowca.

Produkt może zawierać śladowe ilości: migdałów, sezamu, orzechów włoskich, pistacjowych, glutenu i innych.

Kraj pochodzenia: Wietnam

Indeks glikemiczny: 15

Około 70 sztuk na 100 gram

Wartość odżywcza / 100 g

Wartość energetyczna2314 kJ/553 kcal
Tłuszcz46,3 g
   w tym kwasy tłuszczowe nasycone7,8 g
Węglowodany30,2 g
   w tym cukry5,01 g
   Błonnik3,3 g
Białko18,2 g
Sól0,3 g

Przepisy z tym produktem

Rozumiem

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.