Kasza bulgur z Turcji gr - 1kg gruboziarnista durum

New product

Kasza bulgur cena 1kg z Turcji Expand

- Kasza bulgur gruboziarnista Durum

- Pochodzi z Turcji

- Do gotowania i przygotowania potraw 

- Bez konserwantów

- Opakowanie grube chroniące produkt, zamykanie strunowe, zgrzewane

- Gwarancja smaku

- Indeks glikemiczny kasza bulgur 45 

Więcej szczegółów

  • W magazynie, dostawa 24h

9,00 zł

brutto

Opis produktu

Główne korzyści naszej kaszy bulgur

Kasza bulgur dostępna w naszym sklepie pochodzi z Turcji jest gruboziarnista. Po wyjęciu z solidnego opakowania nadaje się do gotowania i przygotowania potraw. Kasza nie zawiera konserwantów. Opakowanie strunowe umożliwia wielokrotne otwieranie i zamykanie bez utraty świeżości.

Wprowadzenie

Bulgur to jadalne ziarno zbóż wykonane z suszonej, spękanej pszenicy, najczęściej pszenicy durum, ale także innych gatunków pszenicy. Jest parzone lub częściowo ugotowane, dzięki czemu można je przygotować stosunkowo szybko. Po ugotowaniu ma konsystencję podobną do kuskusu lub komosy ryżowej. Bulgur jest uważany za pełne ziarno, co oznacza, że ​​zjada się całe jądro pszenicy – w tym zarodki, bielmo i otręby. Bulgur powstał w basenie Morza Śródziemnego i można prześledzić jego historię przez tysiące lat. Do dziś jest podstawowym składnikiem wielu potraw z Bliskiego Wschodu i regionu Morza Śródziemnego. Ma lekki, orzechowy smak. 

Bulgur jest dostępny w szerokiej gamie stopni zmielenia, zwykle drobno, średnio, grubo i bardzo grubo. Najwyższej jakości bulgur ma jednorodne rozmiary cząstek. Ma ona jasny, żółto-brązowy kolor.

Historia i ciekawostki

Przekształcanie pszenicy w bulgur jest starożytnym procesem, który zapoczątkował region śródziemnomorski i od tysięcy lat jest integralną częścią kuchni Bliskiego Wschodu. Około 2800 lat p.n.e. chiński cesarz Shen Nung ogłosił, że jest jedną z pięciu świętych upraw, poza ryżem, prosem, jęczmieniem i soją. Biblijne odniesienia wskazują, że został on przygotowany przez starożytnych Babilończyków, Hetytów i ludność hebrajską około 4000 lat temu, a cywilizacje arabskie, izraelskie, egipskie i rzymskie odnotowują spożywanie suszonej gotowanej pszenicy już w 1000 roku p.n.e.

Jakie korzyści dla zdrowia masz kasza bulgur?

Odpowiednie spożycie pokarmów bogatych w błonnik – takich jak produkty pełnoziarniste, owoce i warzywa – może promować zdrowie serca.

W porównaniu do rafinowanych ziaren, ziarna pełne są związane ze zmniejszoną odpowiedzią na cukier i niższymi poziomami insuliny. Niektóre badania wskazują, że produkty pełnoziarniste mogą również poprawić ogólną wrażliwość na insulinę. Podczas gdy błonnik jest często uważany za odpowiedzialny za te efekty, związki roślinne w pełnych ziarnach mogą również odgrywać ważną rolę. Pszenica bulgur jest bogatym źródłem zarówno błonnika, jak i składników odżywczych, które mogą pomóc poprawić kontrolę cukru we krwi.

Regularne spożywanie pełnych ziaren, takich jak bulgur, może sprzyjać rozwojowi zdrowych bakterii jelitowych. Bakterie te wytwarzają krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe, które wspierają zdrowie jelit i prawidłowe funkcje trawienne. Ponadto odpowiednie spożycie pokarmów bogatych w błonnik może również być skuteczne w leczeniu i zapobieganiu problemom trawiennym, takim jak zaparcia.

Chociaż na wagę ma wpływ wiele czynników, liczne badania łączą wyższe spożycie błonnika z utratą masy ciała i zmniejszoną tendencją do przybierania na wadze. Ogólnie rzecz biorąc, nadal nie jest jasne, w jaki sposób błonnik pokarmowy wpływa na wagę. Dla niektórych osób spożywanie błonnika prowadzi do większej sytości, a tym samym do zmniejszenia spożycia kalorii, ale może również odgrywać rolę w obniżaniu całkowitej ilości energii pochłoniętej przez pokarm. Włączenie bulguru wraz z innymi pokarmami bogatymi w błonnik w ramach zbilansowanej diety może wspierać zdrową wagę.

Kasza bulgur jak gotować?

Bulgur nie wymaga gotowania, chociaż można go włączyć do gotowanych potraw, wystarczy zanurzenie w wodzie. Często stosuje się go tam, gdzie można zastosować ryż lub kuskus. Jest często stosowany w sałatkach, takich jak tabbouleh lub pilawach, obok ziół, warzyw, przypraw i czasami innych ziaren. Może być stosowany jako baza do kaszek śniadaniowych z owsem lub do zup, gulaszu i chili.

Przeciwwskazania dla kaszy bulgur

Chociaż bulgur jest zdrowy dla wielu osób, może nie być najlepszym wyborem dla wszystkich. Ponieważ bulgur jest produktem pszenicznym, nikt z alergią lub nietolerancją pszenicy albo glutenu nie powinien go jeść. Niektóre osoby z przewlekłymi zaburzeniami jelitowymi, takimi jak choroba zapalna jelit lub zespół jelita drażliwego, mogą nie tolerować bulguru ze względu na zawartość nierozpuszczalnego błonnika. Jeśli nie ma się pewności, należy zacząć od małej ilości, aby zobaczyć, jak reaguje na niego organizm.

Przechowywanie

Kaszę bulgur trzeba przechowywać w szczelnym, zamkniętym pojemniku, na przykład słoiku, do którego nie dostanie się wilgoć. Trzymać go należy w miejscu nienarażonym na działanie światła. 

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Kasza bulgur z Turcji gr - 1kg gruboziarnista durum

Kasza bulgur z Turcji gr - 1kg gruboziarnista durum

Brakuje 200,00 zł do darmowej wysyłki.

Składniki

Skład: kasza bulgur z pszenicy durum .

Produkt może zawierać śladowe ilości: migdałów, sezamu, orzechów włoskich, pistacjowych i innych.

Kraj pochodzenia: Turcja

Indeks glikemiczny: 45

Wartość odżywcza / 100 g

Wartość energetyczna1432 kJ/ 342 kcal
Tłuszcz1,33 g
   w tym kwasy tłuszczowe nasycone0,23 g
Węglowodany75,87 g
   w tym cukry0,41 g
   Błonnik12,5 g
Białko12,29 g
Sól0,04 g

Przepisy z tym produktem

Rozumiem

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.