Kasza jaglana, wyraźny smak z Lubelszczyzny - 1kg

New product

Kasza jaglana cena 1kg z polski Expand

- Kasza jaglana 

- Pochodzi z Polski (Lubelszczyzna)

- Do gotowania i przygotowania potraw 

- Bez glutenu, bez konserwantów, bez glifosatu

- Opakowanie grube chroniące produkt, zamykanie strunowe, zgrzewane

- Gwarancja smaku

- Indeks glikemiczny kasza jaglana 40 

Więcej szczegółów

  • W magazynie, dostawa 24h

8,00 zł

brutto

Opis produktu

Główne korzyści naszej kaszy jaglanej

Kasza jaglana dostępna w naszym sklepie to produkt polski pochodzący z Lubelszczyzny. Służy do bezpośredniego gotowania i przygotowywania potraw. Kasza jaglana nie zawiera glutenu, a także pozbawiona jest konserwantów. Jej trwałość zapewnia szczelne opakowanie.  Wprowadzenie

Kasza jaglana jest wytwarzana z ziaren prosa. Proso występuje w wielu dietach na całym świecie. Proso rosło dziko w Afryce przez wieki, zanim zaczęło być uprawiane przez człowieka. Oprócz tego, że jest bogate w składniki odżywcze, dobrze rośnie w zimnych, suchych regionach, a plony można zebrać w ciągu 70 dni od sadzenia. Chociaż było uprawiane głównie w Afryce, Azji i Europie, staje się coraz bardziej popularne również w Ameryce.

Historia i ciekawostki

Różne gatunki zwane prosem zostały początkowo udomowione w różnych częściach świata, w szczególności w Azji Wschodniej, Azji Południowej, Afryce Zachodniej i Afryce Wschodniej. Jednak udomowione odmiany często rozprzestrzeniają się znacznie poza ich początkowy obszar występowania.

Wyspecjalizowani archeolodzy, opierając się na danych, takich jak względna obfitość zwęglonego ziarna, znaleźli hipotezę, że uprawa prosa miała większego rozpowszechnienie w prehistorii niż ryż, zwłaszcza w północnych Chinach i Korei. 

Jakie korzyści dla zdrowia?

Szklanka ugotowanej kaszy jaglanej zawiera około 207 kalorii z ponad 6 gramami białka, 2 gramami błonnika pokarmowego i mniej niż 2 gramami tłuszczu. Jest bogata w minerały, takie jak wapń, miedź, żelazo, magnez, fosfor, potas i selen, a także niezbędne witaminy, takie jak kwas foliowy, kwas pantotenowy, niacyna, ryboflawina oraz witaminy B6, C, E i K.

Wiele najpotężniejszych korzyści zdrowotnych, jakie ma do zaoferowania kasza jaglana, jest związanych z zawartością błonnika. Na przykład wysoki poziom błonnika występujący w prosie może pomóc w zmniejszeniu lipoproteiny o niskiej gęstości (LDL) lub „złego” cholesterolu przy jednoczesnym zwiększeniu poziomu lipoprotein o wysokiej gęstości (HDL) lub „dobrego” cholesterolu. Oprócz poprawy poziomu cholesterolu, zawartość błonnika w prosie wpływa na zdrowie serca poprzez obniżenie ciśnienia krwi, a tym samym zmniejsza ryzyko zawału serca i udaru mózgu.

Oto przegląd niektórych innych korzyści zdrowotnych, które kasza jaglana ma do zaoferowania:

  • Z 9 gramami błonnika na 100-gramową porcję prosa, wspiera zdrowe i regularne trawienie. Może również pomóc w rozwiązywaniu problemów takich jak biegunka i wspiera zdrową florę jelitową, zapobiegając wrzodom trawiennym i zmniejszając ryzyko raka jelita grubego;

  • Kasza jaglana jest bogata w katechiny, takie jak kwercetyna, które zwiększają czynność wątroby i nerek. Narządy te są niezbędne do detoksykacji organizmu;

  • Zawartość magnezu w prosie zapewnia wiele korzyści, w tym poprawę wrażliwości na insulinę, aby zapobiec cukrzycy typu 2.

Kasza jaglana zawiera wiele przeciwutleniaczy, w tym selen, kwercetynę i kwas pantotenowy, które chronią organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników i stresem oksydacyjnym, pomagając zapobiegać wielu chorobom przewlekłym. Proso bogate w żelazo i kwas foliowy pomaga zapobiegać anemii, wspierając tworzenie czerwonych krwinek i utrzymując odpowiedni poziom hemoglobiny. Zawartość fosforu w prosie wspomaga tworzenie komórek, tkanek i kości, pomagając w samoregulacji organizmu. Fosfor jest również kluczowym składnikiem struktur układu nerwowego.

Dzięki dużej ilości nierozpuszczalnego błonnika, kasza jaglana zapobiega tworzeniu się kamieni żółciowych, skracając czas przejścia jelitowego. Zmniejsza również wydzielanie kwasu żółciowego, o którym wiadomo, że przyczynia się do tworzenia kamieni żółciowych.

Zastosowanie w kuchni kaszy jaglanej

Jeśli chcesz czerpać korzyści zdrowotne z kaszy jaglanej, łatwo jest włączyć to starożytne zboże do swojej diety. Można ją gotować na parze jak ryż, gotować w risotto, wrzucić do sałatki z warzywami lub po prostu doprawić i podawać samodzielnie.

Kaszę jaglaną gotuje się na małe, delikatne ziarna, dzięki czemu sprawdza się w wielu różnych przepisach lub jako samodzielny dodatek. Rzeczą do zapamiętania podczas gotowania kaszy jest to, że małe żółte kulki bardzo szybko się gotują. 

Przeciwwskazania

Nie stwierdzono żadnych przeciwwskazań do jedzenia kaszy jaglanej.

Przechowywanie

Kaszę jaglaną należy przechowywać w suchym, zacienionym miejscu z dala od źródeł wilgoci.

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Kasza jaglana, wyraźny smak z Lubelszczyzny - 1kg

Kasza jaglana, wyraźny smak z Lubelszczyzny - 1kg

Brakuje 200,00 zł do darmowej wysyłki.

Składniki

Skład: kasza jaglana.

Produkt może zawierać śladowe ilości: migdałów, sezamu, orzechów włoskich, pistacjowych, glutenu i innych.

Kraj pochodzenia: Polska

Indeks glikemiczny: 40

Wartość odżywcza / 100 g

Wartość energetyczna1465 kJ/350 kcal
Tłuszcz2,2 g
   w tym kwasy tłuszczowe nasycone0,2 g
Węglowodany70,3 g
   w tym cukry0,3 g
   Błonnik3,1 g
Białko10,8 g
Sól0,01 g
Rozumiem

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.