Kasza gryczana niepalona biała, wyraźny smak z Lubelszczyzny - 1kg

New product

Kasza gryczana niepalona biała cena 1kg Expand

- Kasza gryczana niepalona biała

- Pochodzi z Polski (Lubelszczyzna)

- Do gotowania i przygotowania potraw 

- Bez glutenu, bez konserwantów,  

- Opakowanie grube chroniące produkt, zamykanie strunowe, zgrzewane

- Gwarancja smaku

- Indeks glikemiczny kasza gryczana 40

Więcej szczegółów

  • W magazynie, dostawa 24h

8,00 zł

brutto

Opis produktu

Kasza gryczana wytwarzana jest z gryki, która jest rośliną zbożową i należy do grona zbóż rzekomych. Kasza gryczana niepalona jest najcenniejszą z kasz produkowany z gryki, ponieważ jest najmniej przetworzona. Kasza gryczana niepalona ma jasne ziarna i charakterystyczny smak.

Kasza gryczana dostępna w naszym sklepie pochodzi z Polski. Pakowana jest w solidne, zgrzewane woreczki foliowe, które zaopatrzono w praktyczne zapięcie strunowe. Szczelne opakowanie sprawia, że kasza gryczana długo zachowuje swoje cenne właściwości. Kasza gryczana nie zawiera glutenu oraz konserwantów.

Kasza gryczana w wersji ugotowanej ma szerokie zastosowanie w kuchni. Stosuje się ją głównie jako dodatek do dań obiadowych (pierogi, gołąbki), jak również pożywnych śniadań. Jest elementem diety wegetariańskiej.

Kaszę gryczaną niekiedy nazywa się królową kasz. I nie ma w tym określeniu niczego na wyrost, ponieważ w stu gramach tego produktu zawartych jest 3,1 grama tłuszczu. Z drugiej strony, w tym produkcie znaleźć można o wiele mniej węglowodanów niż ma to miejsce w kaszy jęczmiennej oraz jaglanej.

Kasza gryczana to również bogate źródło witamin z grupy B. Zawiera ona także białko odpowiedzialne za wiązanie tiaminy. Dzięki temu jest ono wolniej trawione i może być dłużej przechowywane w organizmie, dając energię na cały dzień. To także dobre źródło pierwiastków chemicznych, takich jak cynk, miedź, żelazo, mangan oraz potas. Ten gatunek nie zawiera glutenu, dlatego polecany jest także osobom na specjalnej diecie.

Kasza gryczana to zdrowy element diety, które powinien znaleźć się w diecie osób każdym wieku. To idealny wybór dietetyczny dla osób chcących zatroszczyć się o swoją sylwetkę.

Kasza gryczana niepalona właściwości

  • świetne źródło białka, które jest lepiej przyswajalne niż to pochodzące ze zbóż, na przykład lizyny, której nasz organizm sam nie produkuje, więc trzeba ją dostarczać wraz z pożywieniem, jest ona niezbędna przy budowie komórek;
  • witaminy z grupy B wspierają układ nerwowy;
  • kasza bezglutenowa idealna dla osób z nietolerancją na gluten.

Kasza gryczana biała

Kasza gryczana w rzeczywistości nie jest ziarnem, ale jest to owoc, który należy do rodziny bliskiej rabarbarowi i szczawiowi. Kwitnąca gryka stanowi pożywkę dla owadów zapylających, stąd powstaje ciemny, aromatyczny miód gryczany.

Pojedyncze ziarno gryki ma kształt trójkąta i swoją wielkością przypomina ziarno pszenicy. Żeby przygotować je do spożycia, należy usunąć zewnętrzną powłokę, co wykonuje się przy pomocy specjalnego urządzenia.

Kasza gryczana biała to kasza niepalona, o delikatnym, subtelnym smaku. W kuchni zastępować może na przykład ryż. Popularna jest także kasza gryczana ciemna, która swój kolor zawdzięcza procesowi palenia.

Historia i ciekawostki

Wspólna odmiana gryki została udomowiona i najpierw uprawiana w południowo-wschodniej Azji, prawdopodobnie około 6000 roku p.n.e., a stamtąd rozprzestrzeniła się na Azję Środkową i Tybet, a następnie na Bliski Wschód i Europę. Udomowienie najprawdopodobniej miało miejsce w zachodnim regionie Yunnan w Chinach.

Najstarsze szczątki gryki znalezione do tej pory w Chinach sięgają około roku 2600 p.n.e., podczas gdy pyłek gryki znaleziony w Japonii pochodzi już z 4000 roku p.n.e. Gryka była jedną z pierwszych roślin wprowadzonych przez Europejczyków do Ameryki Północnej. Rozproszenie po całej kuli ziemskiej zostało ukończone w roku 2006. W Indiach mąka gryczana jest znana jako kuttu ka atta i jest kulturowo związana z festiwalem Navratri. W dniu tego święta spożywane są artykuły spożywcze wyłącznie z gryki.

Najwięksi producenci kaszy gryczanej to Rosja i Polska, w których to krajach odgrywa istotną rolę w tradycyjnej kuchni. Wśród innych krajów, w których gryka uprawiana jest w dużej ilości komercyjnie, wymienić można Stany Zjednoczone, Kanadę i Francję.

Kasza gryczana jakie korzyści dla zdrowia wynikają z jedzenia kaszy gryczanej?

Kasza gryczana biała przede wszystkim zawiera mnóstwo flawonoidów, czyli składników odżywczych chroniących przed chorobami dzięki wydłużeniu działania witaminy C oraz przeciwutleniaczy. Znana jest ze swoich właściwości chroniących serce.

Naturalne źródło energii: 1/4 szklanki suchej kaszy gryczanej białej zawiera aż pięć gramów białka i trzy gramy błonnika pokarmowego. Dużą część błonnika znajdującego się w gryce stanowi rozpuszczalny błonnik, o którym wiadomo, że stabilizuje poziom glukozy we krwi. Surowa gryka stanowi również dobre źródło witamin z grupy B, które pomagają przekształcać żywność w paliwo, aby utrzymać nasze ciała w doskonałej formie. Dodatkowo gryka zawiera wiele minerałów, takich jak mangan, miedź i fosfor.

Obniża poziom cholesterolu: spożywanie gryki może pomóc w zapobieganiu i leczeniu chorób układu krążenia. Badanie z 1995 roku opublikowane w The American Journal of Clinical Nutrition wykazało, że spożycie owsa i gryki obniżyło „zły” cholesterol LDL, jednocześnie podnosząc poziom „dobrego” cholesterolu HDL. Badania te sugerują, że jedzenie gryki jest korzystne w leczeniu nadciśnienia.

Zmniejsza poziom cukru we krwi: kasza gryczana może być pomocna w leczeniu cukrzycy. Badania opublikowane w Journal of Agricultural and Food Chemistry wykazały, że ekstrakt z gryki obniżył poziom glukozy we krwi o 12 do 19 procent po dodaniu go do diety szczurów z cukrzycą. Niniejsze badanie sugeruje obiecujące wyniki dotyczące wpływu gryki na poziom cukru we krwi u ludzi.

Ponadto kasza gryczana jest najbogatszym źródłem pokarmu D-chiro-inozytolu, który jest znany z działania obniżającego poziom glukozy i licznych korzyści w leczeniu cukrzycy.

Źródło przeciwutleniaczy: kasza gryczana zawiera potężne przeciwutleniacze, które mogą chronić przed wolnymi rodnikami. Niektóre flawonoidy znajdujące się w oligomerycznych proantocyjanidynach gryki mogą naprawiać DNA przed uszkodzeniem i zmniejszać stan zapalny. Antyoksydanty na ratunek! Kasza gryczana biała przede wszystkim zawiera mnóstwo flawonoidów, czyli składników odżywczych chroniących przed chorobami dzięki wydłużeniu działania witaminy C oraz przeciwutleniaczy. Znana jest ze swoich właściwości chroniących serce.

Naturalnie bezglutenowa: to bezpieczna opcja dla osób z celiakią lub nadwrażliwością na gluten, ponieważ gryka jest naturalnie bezglutenowa. Jej struktura jest podobna do ziarna, co czyni ją dobrą alternatywą dla produktów na bazie pszenicy.

Znaczące korzyści sercowo-naczyniowe dla kobiet po menopauzie: wystarczy jeść jedną porcję produktów pełnoziarnistych 6 razy w tygodniu, aby uchronić się przed skutkami wysokiego poziomu cholesterolu, wysokiego ciśnienia krwi lub innymi objawami choroby sercowo-naczyniowej, szczególnie w przypadku kobiet w okresie menopauzy. Przeprowadzone zostały badania trwające trzy lata, na grupie 220 kobiet w okresie po menopauzie, które miały wskazane objawy. Wśród nich te, które zjadały co najmniej sześć porcji produktów pełnoziarnistych w każdym tygodniu, zaobserwowały u siebie wiele pozytywnych zmian. W badaniach zauważono zastopowanie postępowania miażdżycy i innych zmian związanych z przewężeniem tętnic.

Zawartość składników odżywczych kaszy gryczanej w 100 gramach

Kalorie (wartość energetyczna): 346 kcal/1448 kJ; b

Białko: 11,73 g; t

Tłuszcz ogółem: 2,71 g; k

Kwasy tłuszczowe nasycone: 0,591 g;

Kwasy tłuszczowe jednonienasycone: 0,828 g;

Kwasy tłuszczowe wielonienasycone: 0,828 g; k

Kwasy tłuszczowe omega-3: 0,060 mg;

Kwasy tłuszczowe omega-6: 0,768 mg;

Węglowodany: 74,95 g;

Błonnik pokarmowy: 10,3 g.

Kasza gryczana biała -  witaminy (100g)

Witamina E: 0,39 mg;

Witamina B1: 0,224 mg;

Witamina B2: 0,271 mg;

Witamina B3 (PP): 5,135 mg;

Witamina B6: 0,353 mg;

Kwas foliowy: 42 µg;

Kwas pantotenowy: 1,233 mg.

 

Kasza gryczana biała - witaminy (100g)

Wapń: 17 mg;

Żelazo: 2,47 mg;

Magnez: 221 mg;

Fosfor: 319 mg;

Potas: 320 mg;

Sód: 11 mg;

Cynk: 2,42 mg;

Miedź: 0,62 mg;

Mangan: 1,62 mg;

Selen: 8,4 µg.

Do jakich potraw pasuje kasza gryczana biała?

Wcześniej ugotowana kasza to znakomita baza do krupniku i innych zup oraz sosów. Zadaniem kaszy jest nadanie im delikatnej konsystencji i zagęszczenie. Można ją wykorzystać na przykład zamiast ryżu, ziemniaków, czy makaronu.

Gryka może być dobrym substytutem pszenicy, owsa, żyta i jęczmienia w diecie bezglutenowej.

Jak przygotowywać kaszę gryczaną białą?

Kasza gryczana biała przed swoim wykorzystaniem powinna być opłukana pod bieżącą wodą, aby usunąć z niej możliwe zanieczyszczenia. Po tym procesie należy dodać jedną część kaszy na dwie części gotującej się wody lub bulionu. Następnie należy całość gotować przez około 30 minut, do miękkości.

Przeciwwskazania, alergie, środki ostrożności

Kasza gryczana biała może być bezpiecznie spożywana przez wszystkich, również przez osoby, które nie tolerują glutenu.

Przechowywanie

Kaszę gryczaną najlepiej przechowywać w suchym i zacienionym miejscu.

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Kasza gryczana niepalona biała, wyraźny smak z Lubelszczyzny - 1kg

Kasza gryczana niepalona biała, wyraźny smak z Lubelszczyzny - 1kg

Brakuje 200,00 zł do darmowej wysyłki.

Składniki

Skład: kasza gryczana.

Produkt może zawierać śladowe ilości: migdałów, sezamu, orzechów włoskich, pistacjowych, glutenu i innych.

Kraj pochodzenia: Polska

Indeks glikemiczny: 40

Wartość odżywcza / 100 g

Wartość energetyczna1440 kJ/344 kcal
Tłuszcz3,1 g
   w tym kwasy tłuszczowe nasycone1,0 g
Węglowodany63 g
   w tym cukry1,0 g
   Błonnik5,9 g
Białko13 g
Sól0,0 g
Rozumiem

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.