Wiórki kokosowe niesiarkowane - 1kg bez konserwantów

New product

Wiórki kokosowe cena 1kg niesiarkowane Expand

- Wiórki kokosowe świeże i słodkie, bez siarki, wielkość drobne, ponad 65% tłuszczu

- Pochodzą z Filipin

- Do bezpośredniej konsumpcji lub do przygotowania ciast lub mleka kokosowego, do tłoczenia oleju 65% tłuszczu

- 100% naturalne, bez glutenu, bez konserwantów, 

- Opakowanie grube chroniące produkt, zamykanie strunowe, zgrzewane

- Gwarancja smaku

- Indeks glikemiczny wiórek kokosowych 45

Więcej szczegółów

  • W magazynie, dostawa 24h

18,00 zł

brutto

Opis produktu

Palmy kokosowe rosną w klimacie tropikalnym, chętnie na terenach podmokłych, stąd ich występowanie na wybrzeżach. Wiórki kokosowe są pozyskiwane z miąższu owoców kokosa.

Niepozorne wiórki są źródłem błonnika, dzięki czemu wpływają one pozytywnie na proces przemiany materii. Zawierają również wiele potasu, dzięki czemu wiórki sprawdzą się jako środek poprawiający pamięć i koncentrację, a także wpływający na wyrównanie się ciśnienia krwi. To także dobre źródło białka, dlatego nie powinni o nich zapominać wegetarianie i weganie. W 100 gramach wiórków kokosowych znaleźć można aż 3,3 mg żelaza.

Wiórki kokosowe są powszechnie używane do ciast i innych deserów, za sprawą swojego słodkiego smaku.

Produkt dostępny w naszym sklepie pochodzi ze zrównoważonej uprawy kokosów, dzięki czemu jest w pełni naturalny i pełen swoich dobroczynnych składników.

Właściwości wiórek kokosowych

  • źródło błonnika, dzięki któremu wpływają pozytywnie na trawienie i proces przemiany materii;
  • dzięki potasowi poprawiają pracę mózgu, koncentrację oraz pamięć i wyrównują ciśnienie krwi;
  • wysoka zawartość białka sprawia, że to idealna alternatywa dla osób niejedzących mięsa;
  • zawarte w nich żelazo usprawnia gospodarkę tlenową organizmu.
  • nie zawiera cholesterolu ani tłuszczów trans, a jednocześnie jest bogaty w szereg niezbędnych składników odżywczych, w tym błonnik pokarmowy, mangan, miedź i selen.

Zastosowanie wiórek kokosowych

Wiórki kokosowe stosowane są głównie jako dodatek do wypieków, tortów czy ciast, ale może być też składnikiem dań wytrawnych bądź jogurtów czy owsianek.

Wiórki kokosowe

Kokos należy do grona orzechów o wybitnych wartościach odżywczych. Mianem kopry określa się wysuszony miąższ pozyskiwany z wnętrza orzechów palmy kokosowej. W składzie kopry znajduje się aż 70% tłuszczu. Stanowi podstawowy element służący do wyrabiania oleju kokosowego.

Wiórki kokosowe to wysuszony, oczyszczony i drobno posiekany miąższ kokosowy. Składnik ten jest powszechnie używany w cukiernictwie i gastronomii. Wiórki kokosowe są produkowane przede wszystkim przez Filipiny, Indonezję oraz Indie, Wietnam i Meksyk.

Historia wiórek kokosowych i ciekawostki

Pochodzenie kokosa nie jest znane do dziś. Wiele osób twierdzi, że kokos pochodzi z Azji Południowo-Wschodniej, dokładnie z Filipin, Indonezji, Malezji i Australii. Wiadomo jednak, że kokos rozprzestrzenił się znacznie w tropikach – dzięki prężnym łuskom i skórzastej zewnętrznej skórze, która unosiła się na znaczne odległości w wodzie morskiej bez pomocy ludzi. Wczesna obecność kokosa na Seszelach i Mauritiusie sugerowała naturalne rozproszenie. Z tego powodu palma kokosowa zdobi teraz tropikalne plaże na całym świecie i jest uważana za roślinę plażową.

Jakie korzyści dla zdrowia przynosi jedzenie wiórków kokosowych?

Kokos jest doskonałym źródłem minerałów, takich jak żelazo, mangan, miedź, fosfor, magnez i potas. Jest bardzo bogaty (90%) w nasycone kwasy tłuszczowe, dlatego nie jest polecany osobom cierpiącym na wysoki poziom cholesterolu.
Kokos ma korzystny wpływ na ciśnienie krwi.

Jest bogaty w błonnik pokarmowy, który pomaga w trawieniu, zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych i ma korzystne działanie przeciwko cukrzycy.
Ma właściwości antybakteryjne i przeciwwirusowe. Badania wykazały, że tłuszcze zawarte w orzechach kokosowych mają właściwości odżywcze i właściwości immunologiczne zbliżone do mleka matki. Przyczyniają się do wzmocnienia kości.

Z tego drzewa, a dokładniej z kwiatów, otrzymuje się również inny produkt, który jest doskonały dla zdrowia: cukier kokosowy.
Suszone owoce to owoce, które zostały pozbawione wody. Odwodnienie owoców pozwala na ich lepszą ochronę. Suszone owoce często mają złą reputację, podczas gdy są prawdziwym rezerwuarem dobrych składników.
Oprócz korzyści z wygodnego przechowywania, suszone owoce zawierają do 5 razy więcej minerałów niż świeże owoce (potas, wapń, magnez, żelazo). Stężenie błonnika jest również znacznie wyższe w suszonych owocach niż w świeżych, co pomaga wyeliminować z organizmu nieprawidłowy cholesterol.

30 gram niesłodzonego wysuszonego kokosa, zwanego wiórkami kokosowymi, zawiera ponad 4,5 grama błonnika, co stanowi 18 procent dziennej wartości, podczas gdy ta sama ilość słodzonego wysuszonego kokosa ma go mniej niż 3 gramy. Błonnik pokarmowy pomaga dłużej czuć się pełnym, co potencjalnie ułatwia schudnięcie. Może również pomóc ograniczyć ryzyko wysokiego poziomu cholesterolu, chorób serca, niektórych rodzajów nowotworów, zaparć i innych problemów trawiennych.

Jednym z potencjalnych problemów związanych z rozdrobnionym kokosem jest wysoka zawartość tłuszczu, w szczególności duża ilość tłuszczów nasyconych, które zawiera. Każda porcja 30 gram niesłodzonego rozdrobnionego kokosa ma około 18 gramów tłuszczu, w tym 16 gramów tłuszczów nasyconych, co stanowi 80 procent ich dziennego zapotrzebowania.

Tłuszcze nasycone od dawna wiążą się ze wzrostem ryzyka wysokiego cholesterolu i chorób serca. Jednak rodzaj tłuszczów nasyconych występujących w kokosie – zwanych kwasem laurynowym – różni się od tych występujących w produktach pochodzenia zwierzęcego i może nie mieć takich samych niekorzystnych skutków. Kwas laurynowy wydaje się zwiększać głównie „dobry” cholesterol zamiast „złego” cholesterolu, co odróżnia go od wielu innych rodzajów tłuszczów nasyconych.

Badanie opublikowane w 2009 roku wykazało, że otyłe kobiety, które uzupełniały dietę olejem kokosowym przez 12 tygodni, podczas stosowania diety niskokalorycznej, doświadczyły spadku obwodu talii i korzystnych zmian poziomu cholesterolu, co nie miało miejsca w przypadku kobiet z grupy kontrolnej, które otrzymały olej sojowy zamiast oleju kokosowego.

Zawartość składników odżywczych wiórek kokosowych w 100g

Kalorie (wartość energetyczna): 660 kcal / 2763 kJ;

Białko: 6,88 g;

Tłuszcz ogółem: 64,53 g;

Kwasy tłuszczowe nasycone: 57,218 g;

Kwasy tłuszczowe jednonienasycone: 2,745 g;

Kwasy tłuszczowe wielonienasycone: 0,706 g;

Kwasy tłuszczowe omega-6: 0,706 g;

Węglowodany: 23,65 g;

Błonnik pokarmowy: 16,3 g.

Witaminy wiórek kokosowych:

Witamina E: 0,44 mg;

Witamina K1: 0,3 µg;

Witamina C: 1,5 mg;

Witamina B1: 0,06 mg;

Witamina B2: 0,1 mg;

Witamina B3 (PP): 0,6 mg;

Witamina B6: 0,3 mg;

Witamina B9 (kwas foliowy): 9 µg;

Witamina B5: 0,8 mg.

Minerały wiórek kokosowych:

Wapń: 26 mg;

Żelazo: 3,32 mg;

Magnez: 90 mg;

Fosfor: 206 mg;

Potas: 543 mg;

Sód: 37 mg;

Cynk: 2,01 mg;

Miedź: 0,8 mg;

Mangan: 2,75 mg;

Selen: 18,5 µg.

Zastosowanie wiórków kokosowych w kuchni

Wiórki kokosowe znajdują dla siebie zastosowanie przede wszystkim w daniach słodkich, ciastach i ciasteczkach. Ich naturalna słodycz pozwala na rezygnację z dodatkowego cukru. Są one także popularnym dodatkiem w kuchni tajskiej, indyjskiej, dalekowschodniej. Służą również do przygotowania mleka kokosowego.

Przeciwwskazania, alergie, środki ostrożności

Owoc kokosowy, tak samo, jak i inne orzechy, jest owocem o potencjalnych właściwościach uczulających i należy go do diety wprowadzać ostrożnie.

Przechowywanie wiórek kokosowych

Wiórki kokosowe muszą być przechowywane przede wszystkim w suchym, ale też ciemnym miejscu.

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Wiórki kokosowe niesiarkowane - 1kg bez konserwantów

Wiórki kokosowe niesiarkowane - 1kg bez konserwantów

Brakuje 200,00 zł do darmowej wysyłki.

Składniki

Skład: wiórki kokosowe.

Produkt może zawierać śladowe ilości: migdałów, sezamu, orzechów włoskich, pistacjowych,glutenu i innych.

Kraj pochodzenia: Filipiny

Indeks glikemiczny: 45

Wartość odżywcza / 100 g

Wartość energetyczna2763 kJ/660 kcal
Tłuszcz65 g
   w tym kwasy tłuszczowe nasycone57 g
Węglowodany24 g
   w tym cukry7 g
   Błonnik21 g
Białko7 g
Sól0,092 g
Rozumiem

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.