Figi suszone tureckie - 1kg

New product

Figi suszone cena 1kg tureckie Expand

- Figi suszone jasne

- Pochodzą z Turcji

- Do bezpośredniej konsumpcji lub do przygotowania potraw, past 

- Bez glutenu, bez konserwantów,  bez dodatków, bez dodatku cukru

- Opakowanie grube chroniące produkt, zamykanie strunowe, zgrzewane

- Gwarancja smaku

- Indeks glikemiczny fig suszonych 40

- Smak słodki z lekką goryczką pestek, miękkie, zapach neutralny

Więcej szczegółów

  • W magazynie, dostawa 24h

24,00 zł

brutto

Opis produktu

Figi suszone główne korzyści 

Figi suszone jasne proponowane w naszym sklepie są produkowane w Turcji. Jest to produkt, który można wykorzystać do bezpośredniej konsumpcji wprost z opakowania. Dobre wysuszenie oraz staranne, solidne opakowanie odpowiadają za możliwość długotrwałego przechowywania tych owoców bez konieczności dodawania do nich konserwantów.

Wprowadzenie

Figa to miękki i słodki bulwiasty owoc pochodzący z różnych gatunków drzew Ficus. Figi pochodzą z zachodniej Azji i z rejonu Morza Śródziemnego, ale kwitną w każdym suchym, umiarkowanym klimacie, dzięki czemu miejsca takie jak Kalifornia są idealne do ich uprawy. Gatunek został naturalizowany w rozproszonych lokalizacjach w Azji i Ameryce Północnej. Figi zawierają setki maleńkich jadalnych nasion, które są doceniane za teksturę i składniki odżywcze. Są spożywane na całym świecie zarówno w formie świeżej, jak i suszonej, i można je jeść jako zdrową przekąskę lub jako dodatek do pikantnych i słodkich przepisów.

Historia i ciekawostki

Ficus carica to azjatycki gatunek rośliny kwitnącej z rodziny morwy, znany jako pospolita figa (lub po prostu figa). Jest źródłem owoców zwanych także figą i jako taka jest ważną rośliną uprawną na niektórych obszarach. Pochodząca z Bliskiego Wschodu i zachodniej Azji, była poszukiwana i uprawiana już od czasów starożytnych. Jadalna figa jest jedną z pierwszych roślin uprawianych przez ludzi.

Figi suszone jakie korzyści dla zdrowia?

Badanie przeprowadzone przez naukowców z Rutgers University wykazało, że suszone figi są bogatym źródłem fenolu i niezbędnych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6, z których wszystkie wykazały obniżenie poziomu „złego” cholesterolu LDL i ryzyka choroby niedokrwiennej serca.

Figi dostarczają 20% zalecanej dziennej wartości błonnika, czyli więcej niż jakikolwiek inny suszony lub świeży owoc. Figi są szczególnie bogate w błonnik rozpuszczalny, taki jak pektyna, który okazał się skuteczny w obniżaniu poziomu cholesterolu. Badanie z 2003 roku opublikowane w „American Journal of Clinical Nutrition” wykazało, że zwiększone spożycie rozpuszczalnego błonnika, zwłaszcza pektyny, może zmniejszyć ryzyko chorób sercowo-naczyniowych.

Figi są bogate w przeciwutleniacze, które chronią komórki przed uszkodzeniami spowodowanymi przez wolne rodniki. Badanie z 2005 roku opublikowane w „Journal of American College of Nutrition” wykazało, że przeciwutleniające właściwości jedzenia suszonych fig eliminują negatywny stres oksydacyjny we krwi spowodowany przez syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy w napojach gazowanych.

Figi są bogate w potas, wapń i magnez, które mogą pomóc regulować ciśnienie krwi, wspierać rozwój kości i kontrolować poziom cukru we krwi. Figi są również dobrym źródłem prebiotyków, które stymulują pomocne bakterie, które istnieją w naszych jelitach i wspierają funkcjonowanie naszego układu trawiennego.

Jak jeść figi suszone?

Suszone figi można spożywać jako wilgotną i pyszną przekąskę, która zapewnia wiele korzyści zdrowotnych. Ich naturalna słodycz i wyjątkowa konsystencja sprawiają, że są również doskonałym dodatkiem do potraw pikantnych i słodkich. Aby uzyskać wyjątkowe danie, warto spróbować połączyć suszone figi z kozim serem i karmelizowaną cebulą. Można je również upiec w chlebie, babeczkach i herbatnikach lub posiekać w daniach z ryżem i podawać z mięsem.

Korzystanie z nożyczek jest jednym z najłatwiejszych sposobów cięcia fig. Użycie nożyczek lub noża przelanych gorącą wodą zapobiegnie ich lepkości i ułatwi sprawne pokrojenie.

Przeciwwskazania

Figi suszone nie powinny być spożywane przez osoby cierpiące na migreny, a także przez cukrzyków z uwagi na wysoką zawartość cukru.

Przechowywanie

Otwarte i nieotwarte torby z suszonymi figami można przechowywać w lodówce do sześciu miesięcy. Figi tureckie powinny być przechowywane w lodówce po zakupie, niezależnie od tego, czy są już otwarte. Inne suszone odmiany fig można przechowywać w suchym, chłodnym miejscu do 3-6 miesięcy. Jeśli planuje się przechowywać figi dłużej, można przenieść je do torby lub szczelnego pojemnika i przechowywać w zamrażarce przez okres do jednego roku.

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Figi suszone tureckie - 1kg

Figi suszone tureckie - 1kg

Brakuje 200,00 zł do darmowej wysyłki.

Składniki

Skład: figi suszone.

Produkt może zawierać śladowe ilości: migdałów, sezamu, orzechów włoskich, pistacjowych, glutenu i innych.

Kraj pochodzenia: Turcja

Indeks glikemiczny: 40

Wartość odżywcza / 100 g

Wartość energetyczna1119 kJ/267 kcal
Tłuszcz0,9 g
   w tym kwasy tłuszczowe nasycone0,17 g
Węglowodany57 g
   w tym cukry50 g
   Błonnik12,5 g
Białko4,4 g
Sól0,16 g
Rozumiem

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.