Płatki owsiane - 1kg grube

New product

Płatki owsiane cena 1kg błyskawiczne Expand

- Płatki owsiane grube

- Pochodzą z Polski

- Do przygotowania potraw 

- Bez konserwantów

- Opakowanie grube chroniące produkt, zamykanie strunowe, zgrzewane

- Indeks glikemiczny płatków owsiane 40

Więcej szczegółów

  • W magazynie, dostawa 24h

8,00 zł

brutto

Opis produktu

Zupa mleczna na bazie owsa, czyli współczesna owsianka, była w dawnych czasach podstawą wyżywienia ciężko pracującej ludności wsi oraz angielskich górników. Już od wielu lat trwają różnorodne badania na temat roli płatków owsianych w codziennej diecie oraz nad ich szczególnymi właściwościami odżywczymi.

Płatki owsiane stanowią wydajne źródło cynku. Ten pierwiastek poprawia wizualny stan skóry, włosów oraz paznokci. Przetwory wytworzone z owsa nie posiadają w swoim składzie sodu. Dzięki temu są bardzo zalecane osobom z problemami z układem krążenia. Płatki owsiane to także źródło dobrze przyswajalnej tiaminy, kwasu pantotenowego oraz witaminy E. Już 100 gram płatków owsianych jest w stanie pokryć 20% dziennego zapotrzebowania organizmu na witaminę E oraz nawet w 40% - na tiaminę. Dzięki alfa-tokotrienolom, które są pochodną witaminy E, możliwe jest zahamowanie procesu syntezy cholesterolu w wątrobie. To działanie wpływa na obniżenie poziomu tego składnika we krwi. W takiej samej objętości płatków owsianych, płatków pszennych lub kukurydzianych, indeks glikemiczny jest zdecydowanie niższy w płatkach owsianych.

Dobrej jakości płatki owsiane nie tylko zachowują wszelkie swoje właściwości, ale także wyglądają bardzo apetycznie, nie są pokruszone. Nasz sklep oferuje płatki owsiane przechowywane w najbardziej korzystnych dla nich warunkach, a także starannie zapakowane, dzięki czemu można się bezpiecznie cieszyć ich smakiem.

Właściwości płatków owsianych

  • spośród wszystkich zbóż posiada najwięcej białka, które jest niezbędne do funkcjonowania organizmu;
  • zawarta w nich witamina B6 poprawia pamięć i koncentrację, a ponadto wpływa na szybkość przyswajania wiedzy;
  • witamina B1 i kwas pantotenowy przeciwdziałają zmęczeniu i rozdrażnieniu;
  • błonnik, którego są źródłem, wpływa pozytywnie na układ trawienny i hamuje łaknienie;
  • selen i magnez wspomagają system nerwowy i łagodzą nerwy.

Zastosowanie płatków owsianych

Najlepsze i najzdrowsze są płatki owsiane zalane ciepłym mlekiem, ewentualnie z dodatkiem jakichś owoców, na przykład ananasa czy winogron. Trzeba przy tym pamiętać, że nie należy raczej gotować płatków owsianych, ponieważ wtedy znacząco spada ich wartość odżywcza.

Przeciwwskazania

Jedynym przeciwwskazaniem odnośnie spożywania płatków owsianych jest uczulenie na gluten, którego owies może zawierać śladowe ilości.

Dlaczego płatki owsiane trzeba gotować?

W płatkach owsianych zawarty jest kwas fitynowy. Składnik ten obecny jest w wielu produktach, takich jak rośliny strączkowe i nasiona zbóż. Jego działanie upośledza wchłanianie wielu minerałów, takich jak żelazo, potas, cynk i magnez. Jednocześnie łatwo jest go zneutralizować, między innymi poprzez gotowanie, mielenie, moczenie, rozdrabnianie, dodanie witaminy C itp. Z tego powodu płatki owsiane nieprzetworzone najwygodniej jest właśnie ugotować. Z kolei bardziej przetworzone płatki błyskawiczne wystarczy zalać ciepłym mlekiem lub wodą.

Które płatki owsiane są najzdrowsze?

Wszystkie rodzaje płatków owsianych to bardzo dobry wybór. Oczywiście takie w wersji błyskawicznej będą nieco bardziej przetworzone i w związku z tym nieco bardziej ubogie w zdrowe składniki, ale i tak są opcją wartą polecenia. Wybór rodzaju płatków owsianych zależy również od czasu, jaki może się poświęcić na ich przygotowania. Zwykłe wymagają wcześniejszego namoczenia i gotowania.

Kiedy jeść płatki owsiane: rano czy wieczorem?

Płatki owsiane, chociaż są typowym produktem śniadaniowym, warto jeść przed snem. Zawierają bowiem melatoninę i witaminę B, które stymulują produkcję serotoniny. Gwarantuje to głęboki i regenerujący sen. Dodatkowo regulują one poziom glukozy we krwi, dzięki czemu wspomagają nocną regenerację organizmu. Płatki owsiane zawierają aweninę i trygonelinę, które pomagają w zwalczaniu stanów lękowych. Są więc idealne do walki z bezsennością.

Dlaczego płatki owsiane powodują wzdęcia?

Płatki owsiane to produkty niezwykle zdrowe. Zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, skrobię, białka, witaminy i minerały. Te składniki sprawiają jednak, że dla wielu organizmów są one trudne do strawienia, co jednocześnie doprowadzić może do powstawania nadmiernych gazów. Ta przypadłość zależy od konkretnej osoby – nie na każdego płatki owsiane działają w dokładnie ten sam sposób.

Indeks glikemiczny płatków owsianych

Indeks glikemiczny jest uzależniony od konkretnego rodzaju płatków owsianych. Najwyższy jest w przypadku płatków błyskawicznych i wynosi on nieco ponad 40. W przypadku płatków górskich i zwykłych ta wartość wynosi równo 40.

Czy płatki owsiane zawierają gluten?

Płatki owsiane nie zawierają glutenu, jednak nie oznacza to wcale, że mogą je bezpiecznie jeść chorzy na celiakię. Niestety, w młynie lub w trakcie zbiorów może dochodzić do ich zanieczyszczenia glutenem. Przy ich spożyciu przez osoby cierpiące na nietolerancję zalecana jest duża ostrożność.

Płatki owsiane a cukrzyca

Płatki owsiane są zalecane przez dietetyków jako element zdrowej diety, zwłaszcza w przypadku chorych na cukrzycę. Najbardziej zalecane dla diabetyków są płatki owsiane krótko gotowane, które nie podnoszą nadmiernie poziomu cukru we krwi.

Czy można jeść płatki owsiane na słono?

Płatki owsiane są na tyle neutralnym produktem, że poza standardowym podawaniem w owsiankach na słodko, może je również podawać z dodatkami słonymi. Przykładem jest podanie z pokrojonymi w słupki i delikatnie podsmażonymi warzywami, we włoskim bulionie z czosnkiem i cebulą albo z curry, w wersji indyjskiej.

Płatki owsiane a dna moczanowa

Przy dnie moczanowej nie powinno się jeść zbyt wiele płatków owsianych. W ich składzie jest bowiem wiele puryn, czyli związków chemicznych, z których w wyniku przemian metabolicznych powstaje kwas moczowy. Poza tym bogate są one również w kwas szczawiowy i fityniany. To składniki niezalecane w przypadku dny moczanowej.

Od kiedy płatki owsiane  dla dziecka?

Płatki owsiane są uznawane za produkt, którymi może wzbogacać dietę dziecka już od siódmego miesiąca życia. Przede wszystkim rzadko wywołują one reakcję alergiczną, a do tego są wypełnione składnikami uznawanymi za ważne w diecie małego dziecka.

Przechowywanie

Płatki owsiane trzeba przechowywać w suchym miejscu, w szczelnym opakowaniu. Nie można ich trzymać za długo, ponieważ z uwagi na wysoką zawartość tłuszczów mogą zjełczeć.

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Płatki owsiane - 1kg grube

Płatki owsiane - 1kg grube

Brakuje 200,00 zł do darmowej wysyłki.

Składniki

Skład: płatki owsiane.

Produkt może zawierać śladowe ilości: migdałów, sezamu, orzechów włoskich, pistacjowych, glutenu i innych.

Kraj pochodzenia: Polska

Indeks glikemiczny: 40

Wartość odżywcza / 100 g

Wartość energetyczna1764 kJ/418 kcal
Tłuszcz7,6 g
   w tym kwasy tłuszczowe nasycone1,4 g
Węglowodany69 g
   w tym cukry1,3 g
   Błonnik9 g
Białko14 g
Sól0,02 g
Rozumiem

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.