Fasola mung - 1kg

New product

Fasola mung cena 1kg Expand

- Fasola mung

- Pochodzi z Argentyny

- Do gotowania i przygotowania potraw 

- Bez glutenu, bez konserwantów,  

- Opakowanie grube chroniące produkt, zamykanie strunowe, zgrzewane

- Gwarancja smaku

- Indeks glikemiczny fasola mung 25

Więcej szczegółów

  • W magazynie, dostawa 24h

13,00 zł

brutto

Opis produktu

Fasola mung jest gatunkiem roślin z rodziny motylkowatych. Fasola mung jest uprawiana głównie w Indiach, Pakistanie, Bangladeszu, Nepalu, Chinach, Korei, Azji Południowej i Azji Południowo-Wschodniej. Jest ona roczną winoroślą z żółtymi kwiatami i miękkimi, brązowymi strąkami z ukrytymi w środku ziarnami fasoli. Wysuszone ziarna mają kolor zielony, po usunięciu z nich skóry są one jasnożółte. Jest słodka i miękka, łatwo się ją trawi.

Fasola mung w sprzedaży dostępna jest w wersji wysuszonej, dzięki czemu jej czas przydatności do spożycia jest wydłużony.

Fasola mung to dobre źródło witamin A, C, E, K, witamin z grupy B (B1, B2, B3, B5, B6 – kwas foliowy, B9) oraz minerałów (wapń, potas, fosfor, sód, cynk, magnez).

Ze względu na wysoką gęstość składników odżywczych, fasola mung jest przydatna w obronie przed kilkoma przewlekłymi chorobami związanymi z wiekiem, w tym chorobami serca, cukrzycą i otyłością. Jest to dobre źródło białka, dlatego zaleca się jej spożywanie wegetarianom. Pomaga ona w usuwaniu toksyn z organizmu, jest polecana jako element diety dla osób mających schorzenia wątroby i woreczka żółciowego. Zawiera vitexin i isovitexin, dwa składniki o działaniu antyoksydacyjnym i przeciwzapalnym.

Polecamy Fasola mung  dobra cena!

Fasola mung właściwości

  • dobre źródło białka, wspomaga rozwój mięśni i organizmu, polecana szczególnie osobom niejedzącym mięsa;
  • dzięki vitexinowi i isovitexinowi wspomaga oczyszczanie ciała z toksyn, a także wykazuje działanie antyoksydacyjne i przeciwzapalne;
  • duża ilość składników odżywczych sprawia, że jest przydatna w walce z otyłością czy chorobami układu pokarmowego.

Gotowanie

Ten produkt można wykorzystać jako podstawę do przygotowywania past. Na jej bazie w Azji przygotowuje się rodzaj makaronu, który po ugotowaniu staje się przezroczysty. Prawidłowy sposób gotowania tego rodzaju fasoli to dodanie jej do wody z odrobiną oleju, doprowadzenie do wrzenia, a następnie przykrycie i gotowanie jej aż ziarna staną się miękkie, czyli 30 do 60 minut.

Wcześniejsze namoczenie fasoli w wodzie sprawi, że jej wartości odżywcze będą lepiej przyswajalne. Namoczoną fasolę wystarczy gotować 20-30 minut.

Fasolę mung można dodawać do zup, przygotowywać z niej wegańskie burgery, a także dodawać do sałatek, na przykład z kuskusem. Bardzo zdrowe są także kiełki fasoli mung, które można wyhodować samodzielnie z ziaren.

Przechowywanie

Fasolę mung należy przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku. W taki sposób może ona czekać na użycie nawet kilka lat. Dobrym sposobem na trzymanie fasoli na przyszłość jest jej zamrożenie.

Przeciwwskazania

Nie ma realnych, potwierdzonych naukowo przeciwwskazań odnośnie spożywania fasoli mung.

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Fasola mung - 1kg

Fasola mung - 1kg

Brakuje 200,00 zł do darmowej wysyłki.

Składniki

Skład: fasola mung.

Produkt może zawierać śladowe ilości: migdałów, sezamu, orzechów włoskich, pistacjowych, glutenu i innych.

Kraj pochodzenia: Argentyna

Indeks glikemiczny: 25

Wartość odżywcza / 100 g

Wartość energetyczna1453 kJ/347 kcal
Tłuszcz1,15 g
   w tym kwasy tłuszczowe nasycone0,35 g
Węglowodany62,2 g
   w tym cukry6,6 g
   Błonnik16,3 g
Białko23,86 g
Sól0,04 g
Rozumiem

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.