Pestki dyni łuskane polskie - 1kg

New product

Pestki dyni łuskane polskie Expand

- Pestki dyni łuskane ciemne smaczne

- Pochodzą z Polski

- Do bezpośredniej konsumpcji lub do przygotowania potraw, past 

- Bez glutenu, bez konserwantów,  

- Opakowanie grube chroniące produkt, zamykanie strunowe, zgrzewane

- Gwarancja smaku

- Indeks glikemiczny pestek dyni 25

Więcej szczegółów

  • W magazynie, dostawa 24h

19,00 zł

brutto

Opis produktu

Główne korzyści naszych pestek dyni

Łuskane pestki dyni to smaczna przekąska i dodatek do wielu potraw. Nasz produkt pochodzi z Polski. Pestki są pozbawione glutenu, dlatego mogą je bezpiecznie jeść osoby unikające go w swojej diecie. Nie są one również konserwowane, a ich świeżość gwarantuje solidnie zgrzewane opakowanie. 

Wprowadzenie 

Nasiona dyni są jadalne, płaskie, owalne zielone. Po usunięciu z miąższu dyni można je opłukać i upiec, aby stworzyć pyszną, chrupiącą przekąskę. Dynia to popularny i odżywczy owoc. Istnieje około 760 jej gatunków. W Polsce popularne są odmiany o pomarańczowym zabarwieniu, które są niezwykle bogate w pyszne pestki.

Historia i ciekawostki

Pochodzące z Ameryki Północnej (północno-wschodni Meksyk i południowe Stany Zjednoczone) dynie są jednymi z najstarszych udomowionych roślin, które były używane już od 7500 do 5000 roku p.n.e. Już wówczas doceniono przysmak, jakim są pestki dyni.

Pestki dyni właściwości zdrowotne magnez

Mogą być małe, ale nasiona dyni są wielkim źródłem mocy odżywczych i korzyści zdrowotnych. Podobnie jak orzechy, nasiona dyni są doskonałym źródłem białka i tłuszczów nienasyconych, w tym kwasów omega-3. Zawierają również szeroki zakres składników odżywczych, w tym żelazo, selen, wapń, witaminy z grupy B i beta-karoten, który organizm przekształca w witaminę A. 

Największą sławą nasion dyni jest to, że są doskonałym naturalnym źródłem magnezu i cynku. Tylko jedna łyżka nasion dyni zapewnia:

  • Prawie 1 mg cynku – zalecana dzienna porcja to 9,5 mg dla mężczyzn i 7 mg dla kobiet;

  • 40 mg magnezu – zalecana dzienna porcja to 300 mg dla mężczyzn i 270 mg dla kobiet.

Badanie na zwierzętach z 2011 roku wykazało, że nasiona dyni wraz z siemieniem lnianym mogą być pomocne w zapobieganiu powikłaniom cukrzycowym, takim jak wysoki poziom cholesterolu i cukru we krwi. Późniejsze badanie wykazało również, że nasiona dyni mają właściwości hipoglikemizujące, które mogłyby pomóc osobom z cukrzycą lepiej kontrolować poziom cukru we krwi.

Będąc doskonałym źródłem magnezu, nasiona dyni mogą pomóc regulować ciśnienie krwi w ramach zdrowej diety, ale potrzebne są dalsze badania na temat roli magnezu w tym obszarze. Magnez jest potrzebny do normalnej regulacji snu, więc spożywanie nasion dyni, które są dobrym źródłem magnezu, może pomóc poprawić jakość snu.

Nasiona dyni są dobrym źródłem nienasyconych tłuszczów, w tym kwasu alfa-linolenowego (ALA). Istnieją ścisłe dowody na to, że jedzenie nasion dyni, ze względu na zawartość ALA, może być korzystne dla serca i zapobiegania chorobom sercowo-naczyniowym w ramach zrównoważonej diety. Badanie z 2011 roku wykazało również, że olej z pestek dyni pomógł poprawić poziom cholesterolu u kobiet po menopauzie.

Chociaż nie ma pojedynczych „superfoods”, które mogłyby zapobiec rakowi, a niektóre czynniki ryzyka raka nie są powiązane z dietą, istnieją dowody, że zdrowa dieta może zmniejszyć ryzyko nowotworów. Nasiona dyni są dobrym źródłem przeciwutleniaczy, które mogą pomóc w usuwaniu „wolnych rodników”, które mogą uszkadzać komórki. W szczególności jedno badanie wykazało, że nasiona dyni były związane ze znacznie zmniejszonym ryzykiem raka piersi u kobiet po menopauzie, w porównaniu do braku ich spożycia, a drugie badanie wykazało, że mogą one również pomóc chronić kobiety przed przedwczesną menopauzą.

Badanie z 2014 roku wykazało, że olej z pestek dyni może potencjalnie zapobiegać lub leczyć zaburzenia układu moczowego. Konieczne są dalsze badania w tej dziedzinie.

Pestki dyni jak jeść?

Pestki dyni najlepiej jeść na surowo. Można je podprażyć, ale nie powinno się robić tego dłużej niż 20 minut, by nie stracić cennych właściwości w nich zawartych. 

Pestki dyni przeciwwskazania

Alergia na pestki dyni jest rzadka i nie są one uważane za żywność wysoce alergizującą, w przeciwieństwie do na przykład nasion sezamu. Jeśli jednak obawiasz się alergii na nasiona dyni, zawsze skonsultuj się z lekarzem rodzinnym przed wprowadzeniem ich do swojej diety.

Przechowywanie

Pestki dyni przechowywać należy w lodówce, zwłaszcza w dolnej szufladzie, ponieważ mają bardzo wysoką zawartość tłuszczu, który może jełczeć. 

Brakuje 200,00 zł do darmowej wysyłki.

Składniki

Skład: pestki dyni łuskane.

Produkt może zawierać śladowe ilości: migdałów, sezamu, orzechów włoskich, pistacjowych, glutenu i innych.

Wartość odżywcza / 100 g

Wartość energetyczna2327 kJ/556 kcal
Tłuszcz45,8 g
   w tym kwasy tłuszczowe nasycone8,5 g
Węglowodany18 g
   w tym cukry1,1 g
   Błonnik5,3 g
Białko24,5 g
Sól0,05 g
Rozumiem

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.