Migdały kalifornijskie duże - 1kg

New product

Migdały kalifornijskie cena USA całe naturalne 1kg Expand

- Migdały łuskane świeże i słodkie, niepasteryzowane

- Pochodzą z Kalifornii USA

- Do bezpośredniej konsumpcji lub do przygotowania potraw lub mleka migdałowego

- Bez glutenu, bez konserwantów, bez siarki, niepasteryzowane

- Opakowanie grube chroniące produkt, zamykanie strunowe, zgrzewane

- Gwarancja smaku

- Indeks glikemiczny migdałów 15

Więcej szczegółów

  • W magazynie, dostawa 24h

38,00 zł

brutto

Opis produktu

Świeże łuskane migdały kalifornijskie z naszego sklepu mają wyjątkowy, lekko słodkawy smak.

Migdały te pochodzą z migdałowców uprawianych w Kalifornii (USA). Sprzedawane są w formie spakowanej — w specjalnych woreczkach z zapięciem strunowym. Dzięki temu nie utleniają się z nich nienasycone kwasy tłuszczowe. Kupując migdały w naszym sklepie zyskujesz pewność, że posiadają one długi termin przydatności do spożycia. To ważne, ponieważ w migdałach rozwijać się może łatwo pleśń, powodując dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Warto zwrócić uwagę na ich zapach. Migdały nie zawierają glutenu oraz konserwantów.

Migdały stanowią zdrową i pożywną przekąskę. Świetnie smakują jedzone bezpośrednio z opakowania. Są również doskonałym dodatkiem do różnego rodzaju sałatek, musli, deserów oraz panierek.

Migdały wśród innych produktów spożywczych wyróżniają się właściwościami odżywczymi. To świetne źródło witaminy B, witaminy E oraz błonnika. Migdały są również bardzo użytecznym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz pierwiastków mineralnych, przede wszystkim potasu. Jedzenie migdałów jest zalecane kobietom w ciąży, ponieważ zmniejszają one dokuczliwość nudności i zgagi. Zawarte w nich białko przyda się także wegetarianom.

Więcej informacji o migdałach znajduje się w naszym poradniku o właściwościach migdałów.

O migdałach kalifornijskich

Migdał jest owocem drzewa migdałowego, rodziny Rosaceae. Jest to owalny owoc przypominający małą zieloną brzoskwinię, pokryty zieloną i puszystą skórą, dającą wrażenie aksamitu.

Cienki, twardy, suchy, zielony miąższ zawiera pęknięty, drzewny żółty rdzeń z grubą skorupą zwaną amandonem. Jądro zwykle zawiera jedno lub dwa nasiona, rzadko trzy lub cztery, które nazywa się „migdałami”.

Nie jest częścią rodziny orzechów, ale rodziny pestkowców. Poprzez uproszczenie języka, kiedy mówimy o migdałach, mówimy o samym nasionku oleistym, lekkim, chrupiącym i słodkim.

Nasienie to jest podłużne i spłaszczone, spiczaste na jednym końcu, pokryte lekko owłosioną brązową skórą.

Występuje w wielu postaciach: świeżej (rzadko), suchej (jako produkt na sprzedaż), proszku, jako migdały łuskane, krojone, solone, wędzone lub maczane w tamari i prażone. Uwaga, wszystkie rodzaje migdałów prawdopodobnie ulegną zjełczeniu, a nawet wysuszeniu po dłuższym czasie przechowywania.

Szacuje się, że to migdały kalifornijskie zajmują około 85% udziałów w światowym rynku tego produktu. Dzieje się tak ze względu na ich wysoką wydajność i zastosowanie nowoczesnych metod uprawy i zbioru. Wysoka produkcja przekłada się na niższą cenę i szeroką dostępność, co ponownie powoduje popularność wśród konsumentów.

Należy wiedzieć, że tego rodzaju migdały są pasteryzowane, co obniża nieco zawartość w nich zdrowego oleju migdałowego. Jednocześnie ta obróbka wydobywa z nich bardzo słodki smak. Produkt ten najlepiej wykorzystać do gotowania i pieczenia.

Historia migdałów i ciekawostki

Drzewo migdałowe i jego owoce pochodzą z Bliskiego i Środkowego Wschodu. Wykopaliska archeologiczne ujawniły, że humanoidy zjadały dzikie migdały już 780 000 lat temu!

Dopiero w 1000 roku p.n.e. mężczyźni zaczęli uprawiać te suche owoce w Chinach. Uprawa migdałów dotarła do Grecji w 500 roku p.n.e. Zdaniem Greków migdał pomagały stymulować płodność i już na zawsze stał się symbolem płodności. Rzymianie rzucali migdałami, które nazywali greckimi orzechami, aby nowożeńcy mieli dużo potomstwa, tak jak dziś rzucamy ryżem. Ten zwyczaj ma do tej pory miejsce w niektórych regionach Włoch. Grecy jedli dużo migdałów, zwłaszcza jako lek przeciwko skutkom spożycia alkoholu, i pili dużo mleka migdałowego.

Egipcjanie również je lubili. W chlebie podawanym faraonom znaleziono migdały, a w kosmetykach stosowano olej migdałowy.

Arabscy ​​muzułmanie posadzili drzewa migdałowe we wszystkich krajach Morza Śródziemnego. Gaje migdałowe musiały czekać na swój rozkwit w XVI wieku na południu Francji.

W XVIII wieku hiszpańscy ojcowie franciszkanie posadzili nasiona w Ameryce Północnej, głównie w Kalifornii, która dziś jest ich najbardziej produktywnym regionem na świecie wraz z Hiszpanią i jej słynnym migdałem Jordan de Málaga.

Od XI wieku obowiązuje nazwa migdały. Termin ten pochodzi od popularnej łacińskiej nazwy amanduli, co oznacza boski dar, bardzo rzadki i cenny.

Dla przypomnienia, gorzkie migdały muszą najpierw zostać oczyszczone z cyjanowodoru, który zawierają. Substancja jest toksyczna dla ludzi nawet w niskich dawkach.

Migdał jest używany do produkcji orgeatu, ale także oleju migdałowego używanego od starożytności ze względu na jego smak i właściwości kosmetyczne, łagodzące, tonizujące i nawilżające.

Jakie korzyści dla zdrowia wynikają z jedzenia migdałów?

Antyoksydanty pomagają chronić komórki przed stresem oksydacyjnym, który może uszkadzać cząsteczki w komórkach i przyczyniać się do ich stanu zapalnego, starzenia się i chorób takich jak rak. Potężne przeciwutleniacze w migdałach są w dużej mierze skoncentrowane w brązowej warstwie skóry. Z tego powodu blanszowane migdały – te ze skórą usuniętą – nie są najlepszym wyborem z punktu widzenia zdrowia.

W badaniu klinicznym z udziałem 60 mężczyzn palących stwierdzono, że około 84 gramy migdałów dziennie zmniejszają biomarkery stresu oksydacyjnego o 23–34% w okresie czterech tygodni.

Witamina E to rodzina rozpuszczalnych w tłuszczach przeciwutleniaczy. Te przeciwutleniacze mają tendencję do gromadzenia się w błonach komórkowych w organizmie, chroniąc komórki przed uszkodzeniami oksydacyjnymi. Migdały należą do najlepszych źródeł witaminy E na świecie.

W kilku badaniach powiązano wyższe spożycie witaminy E z niższymi wskaźnikami chorób serca, raka i choroby Alzheimera.

Orzechy mają niską zawartość węglowodanów, ale są bogate w zdrowe tłuszcze, białko i błonnik. To sprawia, że ​​są idealnym wyborem dla osób z cukrzycą. Innym dobrodziejstwem migdałów jest ich wyjątkowo duża ilość magnezu. Magnez jest minerałem biorącym udział w ponad 300 procesach fizjologicznych, w tym kontroli poziomu cukru we krwi. Osoby bez cukrzycy obserwują także znaczne zmniejszenie oporności na insulinę podczas suplementacji magnezem. Wskazuje to, że pokarmy o wysokiej zawartości magnezu, takie jak migdały, mogą zapobiegać zespołowi metabolicznemu i cukrzycy typu 2, które są poważnymi problemami zdrowotnymi.

Magnez w migdałach może dodatkowo pomóc obniżyć poziom ciśnienia krwi. Wysokie ciśnienie krwi jest jednym z wiodących czynników zawałów serca, udarów i niewydolności nerek. Niedobór magnezu jest silnie związany z wysokim ciśnieniem krwi, niezależnie od tego, czy masz nadwagę. Badania pokazują, że skorygowanie niedoboru magnezu może prowadzić do znacznego obniżenia ciśnienia krwi.

Wysoki poziom lipoprotein LDL we krwi – znanych również jako „zły” cholesterol – jest dobrze znanym czynnikiem ryzyka chorób serca. Niektóre badania wykazały, że migdały skutecznie obniżają LDL.

16-tygodniowe badanie z udziałem 65 osób wykazało, że dieta dostarczająca 20% kalorii z migdałów obniżyła poziom cholesterolu LDL. Inne badanie wykazało, że spożywanie 42 gram migdałów dziennie obniżyło poziom cholesterolu LDL przy jednoczesnym utrzymaniu „dobrego” cholesterolu HDL. Uczestnicy stracili również tłuszcz z brzucha.

Migdały nie tylko obniżają poziom LDL we krwi. Chronią również LDL przed utlenianiem, co jest kluczowym krokiem w rozwoju chorób serca. Skóra migdałowa jest bogata w przeciwutleniacze polifenolowe, które zapobiegają utlenianiu się cholesterolu w probówkach, i których rezultaty są potwierdzone w badaniach na zwierzętach. Efekt może być nawet silniejszy w połączeniu z innymi przeciwutleniaczami, takimi jak witamina E.

Jedno z badań na ludziach wykazało, że podjadanie migdałów przez miesiąc obniżyło poziom utlenionego cholesterolu LDL o 14%.

Migdały mają niską zawartość węglowodanów i wysoką zawartość białka i błonnika. Wiadomo, że zarówno białko, jak i błonnik zwiększają uczucie pełności. Może to pomóc Ci jeść mniej kalorii. Migdały, pomimo dużej zawartości tłuszczu, są zdecydowanie pokarmem przyjaznym odchudzaniu.

Zawartość składników odżywczych w migdałach w 100g

Węglowodany: 5,36 g;

Skrobia: 0,140 g;

Cukry: 0,10 g;

Błonnik pokarmowy: 13,5 g;

Białko: 22,1 g;

Tłuszcz: 54,1 g;

Omega-3: 260 mg;

Omega-6: 12800 mg;

Omega-9: 32731 mg;

Woda: 5,65 g.

Minerały i pierwiastki śladowe w migdałach :

Bor: 1,4 mg;

Wapń: 252 mg;

Chlor: 40 mg;

Chrom: 0,0059 mg;

Miedź: 0,850 mg;

Żelazo: 4,1 mg;

Jod: 0,002 mg;

Magnez: 170 mg;

Mangan: 1,9 mg;

Nikiel: 0,130 mg;

Fosfor: 454 mg;

Potas: 835 mg;

Selen: 0,0035 mg;

Sód: 2,0 mg;

Cynk: 2,2 mg.

Witaminy w migdałach :

Prowitamina A: 0,12 mg;

Witamina B1: 0,220 mg;

Witamina B2: 0,620 mg;

Witamina B3 (lub PP): 4,2 mg;

Witamina B5: 0,580 mg;

Witamina B6: 0,155 mg;

Witamina B9: 0,045 mg;

Witamina E: 27 mg.

Kwasy tłuszczowe :

Kwas mirystynowy: 25 mg;

Kwas palmitynowy: 3449 mg;

Kwas stearynowy: 553 mg;

Kwas arachidowy: 100 mg;

Kwas palmitynowy: 431 mg;

Kwas oleinowy: 32300 mg;

Kwas linolowy: 12800 mg;

Kwas alfa-linolenowy: 260 mg.

Zastosowanie migdałów kalifornijskich w kuchni

Migdały stanowią zdrową przekąskę pod warunkiem, że zachowasz swoje porcje pod kontrolą. Doskonale nadają się do sproszkowania na „mąkę” do wypieków piekarniczych, zamieniają się w domowe mleko orzechowe i puree na domowe masło orzechowe. Dopraw masło migdałowe syropem klonowym, miodem, cynamonem, solą morską lub czymkolwiek innym.

Różnorodność migdałów dostępnych w sklepach jest oszałamiająca. Pomiń aromatyzowane lub przyprawione migdały i zamiast tego wybierz surowe, całe orzechy. Możesz spróbować samemu je przyprawić. Po pieczeniu lub smażeniu upewnij się, że migdały całkowicie przestygły.

Do bardziej popularnych potraw z dodatkiem migdałów kalifornijskich należą ciasteczka migdałowe z kokosem, zdrowe batoniki oraz oczywiście marcepan. Nie można zapomnieć o bardziej intrygujących połączeniach, takich jak zestawienie ich z awokado lub limonką.

Jak przygotowywać migdały kalifornijskie?

Z pewnością można je wykorzystać w całości, zmiażdżone, zmielone, ale można je też nieco przekształcić, aby lepiej z nich skorzystać, na przykład:

- Nagrzej piekarnik do 180 ° C i pozwól im upiec się przez 10 minut;

- Jak zrobić puree z migdałów? Wymieszaj 300 g blanszowanych migdałów z niewielką ilością wody, aż do uzyskania gładkiej pasty. Zarządzaj konsystencją przy pomocy wody. Puree migdałowe zastąpi każde masło i doda smaku każdemu deserowi. Idealne w przypadku nietolerancji produktów mlecznych!

- Jak zrobić bułkę tartą z migdałami? Posiekaj migdały i ubij jajko. Umieść mięso, ryby lub warzywa w mące, następnie w jajku i na koniec w migdałach;

- Jak obierać migdał? Jądro jest używane z jego cienką brązową otoczką, która zawiera wiele składników korzystnych dla zdrowia, ale można również usunąć skórkę: aby to zrobić, piecz je lekko na patelni lub w piekarniku, a następnie pocieraj je szmatką.

Migdały kalifornijskie w kuchniach świata

Znajdują zastosowanie we wszystkich kuchniach naszej planety. W Turcji są podstawą Taratora, rodzaju majonezu z blanszowanymi i stożkowymi migdałami, który towarzyszy mięsu i rybom.

We Włoszech są w ravioli di zucca i herbatnikach amaretti z migdałami.

W Maroku pastilla lub b'stilla, rodzaj pieczywa, jest aromatyzowany mielonymi migdałami, ale znajdują się one także w rfissi, tanji, większości tadżinów lub kuskusie.

Na wschodzie i południu migdał jest królową ciast, używa się go na przykład w briwats, baklavie itp. Podczas wesel zjada się migdały pokryte cukrem, ponieważ uważa się je za afrodyzjaki.

W Indiach migdały występują w curry, biriyanis i większości dań mięsnych. Jest to główny składnik tradycyjnych indyjskich słodyczy zwanych mithai. Oferowane są jako prezent podczas uroczystości Diwali.

W Hiszpanii migdał jest używany w słynnym sosie romesco, ale także w zupie Cebollada con Almendras.

W Kanadzie jest to ulubiona przekąska, którą często je się w czekoladzie.

W Szwecji migdał jest ukryty w puddingu ryżowym jako symbol szczęścia. Mówi się, że osoba, która znajdzie migdał, wyjdzie za mąż w tym samym roku.

Przeciwwskazania, alergie, środki ostrożności

Większość suszonych owoców tworzy jedną grupę alergii: orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy pekan, orzechy kokosowe, migdały, orzechy makadamia z Australii, orzechy brazylijskie i orzechy nerkowca. Uczulenie na jeden z tych suszonych owoców oznacza z dużym prawdopodobieństwem uczulenie na wszystkie (ale niekoniecznie). Podobnie w jak przypadku alergii na orzeszki ziemne, uważaj. Te rodzaje alergii mogą mieć poważne konsekwencje, w tym wywoływać wstrząs anafilaktyczny.

Ponieważ migdały są bogate w mangan, ich nadmiar może oddziaływać z lekami na ciśnienie krwi, lekami przeciwpsychotycznymi lub antybiotykami. Może to spowodować zablokowanie pożądanych efektów niektórych leków.

Wreszcie, za dużo migdałów może powodować ból brzucha. Od zaparć po biegunkę, wzdęcia i skurcze, dolegliwości te są często spowodowane zjedzeniem nadmiaru migdałów bez picia wystarczającej ilości wody.

W przypadku migdałów kalifornijskich należy zachować szczególną ostrożność. W przypadku tej rośliny konieczne jest usunięcie brązowej skórki, w której zawarte mogą być toksyczne substancje używane w procesie pasteryzacji. Produkty te pochodzące ze Stanów Zjednoczonych tworzone są za sprawą przemysłowego przetwarzania. Odbywa się to z powodu kilku przypadków salmonelli. Dlatego amerykańscy producenci swoje wyroby muszą pasteryzować. Zazwyczaj odbywa się to poprzez wpływ gorącej pary albo chemikaliów, mrożenie wybierane jest rzadziej. Oczywiście nie pozostaje to obojętne dla zawartości składników odżywczych w migdale.

Brakuje 200,00 zł do darmowej wysyłki.

Składniki

Skład: Migdały jest alergenem. Pakowane w tym samym zakładzie co orzeszki ziemne, orzechy pistacjowe, sezam, i gluten.

Około 100-105 sztuk na 100 gram.

Wartość odżywcza / 100 g

Wartość energetyczna2415kJ/584 kcal
Tłuszcz49,4 g
   w tym kwasy tłuszczowe nasycone3,7 g
Węglowodany7,6 g
   w tym cukry3,9 g
   Błonnik12,2 g
Białko21,2 g
Sól0,001 g

Przepisy z tym produktem

Rozumiem

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.