Migdały kalifornijskie - 1kg Carmel

New product

Obniżka! Migdały kalifornijskie cena 1kg USA Carmel całe naturalne Expand

- Migdały łuskane świeże i słodkie, niepasteryzowane Carmel

- Pochodzą z Kalifornii USA 

- Do bezpośredniej konsumpcji lub do przygotowania potraw lub mleka migdałowego

- Bez glutenu, bez konserwantów, bez siarki, niepasteryzowane

- Opakowanie grube chroniące produkt, zamykanie strunowe, zgrzewane

- Gwarancja smaku

- Indeks glikemiczny migdałów 15

Więcej szczegółów

  • W magazynie, dostawa 24h

35,70 zł

brutto

42,00 zł

-15%

Opis produktu

Świeże łuskane migdały kalifornijskie z naszego sklepu mają wyjątkowy, lekko słodkawy smak.

Nasze migdały kalifornijskie wyróżniają się wyjątkowym słodkim smakiem, zapachem, bogactwem składników odżywczych i naturalnym wyglądem. Nie zawierają glutenu oraz żadnych konserwantów.

Pakowane są w mocne i szczelne torebki zaopatrzone w praktyczne zapięcie wielokrotnego użytku tzw. strunę. Dzięki temu migdały nie psują się i zachowują swój wyjątkowy smak, aromat i długi okres przydatności do spożycia. Opakowanie dobrze chroni migdały przed działaniem czynników zewnętrznych, dlatego orzechy nie są narażone na pojawienie się pleśni ani nie jełczeją. 

Migdały są zdrową i bogatą w składniki odżywcze przekąską. Najlepiej smakują jedzone bezpośrednio z opakowania. Można je również dodawać do wszelkiego rodzaju dań słodkich i wytrawnych. Sprawdzą się jako dodatek do płatków śniadaniowych owsianki, sałatek owocowych, musli deserów lodowych oraz panierek.

Migdały zawierają wiele cennych dla organizmu człowieka składników i minerałów. Są bogate w witaminy z grupy B, witaminę E oraz błonnik. Zawierają również wiele nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz pierwiastków mineralnych, takich jak np. potas. Spożywanie migdałów jest szczególnie rekomendowane kobietom w ciąży, ze względu na to, że zmniejszają nudności i zgagi. Roślinne białko zawarte w migdałach jest również cenne dla osób na diecie wegańskiej i wegetariańskiej. Zawarte w nich białko przyda się także wegetarianom.



Więcej informacji o migdałach znajduje się w naszym poradniku o właściwościach migdałów.

O migdałach kalifornijskich

Migdał jest owocem drzewa migdałowego, rodziny Rosaceae. Jest to owalny owoc przypominający małą zieloną brzoskwinię, pokryty zieloną i puszystą skórą, dającą wrażenie aksamitu.

Cienki, twardy, suchy, zielony miąższ zawiera pęknięty, drzewny żółty rdzeń z grubą skorupą zwaną amandonem. Jądro zwykle zawiera jedno lub dwa nasiona, rzadko trzy lub cztery, które nazywa się „migdałami”.

Nie jest częścią rodziny orzechów, ale rodziny pestkowców. Poprzez uproszczenie języka, kiedy mówimy o migdałach, mówimy o samym nasionku oleistym, lekkim, chrupiącym i słodkim.

Nasienie to jest podłużne i spłaszczone, spiczaste na jednym końcu, pokryte lekko owłosioną brązową skórą.

Występuje w wielu postaciach: świeżej (rzadko), suchej (jako produkt na sprzedaż), proszku, jako migdały łuskane, krojone, solone, wędzone lub maczane w tamari i prażone. Uwaga, wszystkie rodzaje migdałów prawdopodobnie ulegną zjełczeniu, a nawet wysuszeniu po dłuższym czasie przechowywania.

Szacuje się, że to migdały kalifornijskie zajmują około 85% udziałów w światowym rynku tego produktu. Dzieje się tak ze względu na ich wysoką wydajność i zastosowanie nowoczesnych metod uprawy i zbioru. Wysoka produkcja przekłada się na niższą cenę i szeroką dostępność, co ponownie powoduje popularność wśród konsumentów. Migdały cena zależy od urodzaju zbiorów, ale również od jakości i wielkości.

Należy wiedzieć, że tego rodzaju migdały są pasteryzowane, co obniża nieco zawartość w nich zdrowego oleju migdałowego. Jednocześnie ta obróbka wydobywa z nich bardzo słodki smak. Produkt ten najlepiej wykorzystać do gotowania i pieczenia.

Historia migdałów i ciekawostki

Drzewo migdałowe i jego owoce pochodzą z Bliskiego i Środkowego Wschodu. Wykopaliska archeologiczne ujawniły, że humanoidy zjadały dzikie migdały już 780 000 lat temu!

Migdały znajdowały się w menu niemal każdej starożytnej cywilizacji. Istnieją dowody na to, że już 4000 lat p.n.e. ludzie uprawiali drzewa migdałowe, które kwitły na ziemiach otaczających Morze Śródziemne.

W samej Biblii znajdują się liczne odniesienia do migdałów jako przedmiotu wartościowego i symbolu nadziei. W Księdze Rodzaju 43:11 głód w Kanaanie skłania Jakuba do poproszenia swoich synów, aby udali się do Egiptu po zboże. Izrael mówi wówczas do swych synów: “Zabierzcie jednak w wasze wory to, co w naszym kraju jest najcenniejszego, i zanieście owemu człowiekowi w darze: nieco wonnej żywicy, nieco miodu, wonnych korzeni, olejków, owoców, pistacji i migdałów”.

Migdały były uprawiane w Chinach już w 1000 roku p.n.e., a w Grecji w 500 roku p.n.e. Dla Greków były one bardzo cennym składnikiem pożywienia i symbolem płodności. Oprócz tego migdały w formie mleka migdałowego były wykorzystywane jako lek na... kaca. U starożytnych Rzymian migdały również kojarzone były z płodnością. Znany był zwyczaj obrzucania młodej pary migdałami. Miało to zagwarantować liczne potomstwo. Ten zwyczaj nadal jest praktykowany w niektórych obszarach Półwyspu Apenińskiego.

Egipcjanie stosowali migdały jako składnik pożywienia (np. chleb), a olej migdałowy pozyskiwany z orzechów wykorzystywany był w kosmetykach.

Persowie i Arabowie robili mleko z mączki migdałowej i wody, którą cenili zarówno jako orzeźwiający napój, jak i składnik innych potraw.

Sama nazwa migdały po raz pierwszy pojawiła się w dokumentach historycznych w XI wieku. Określenie to wywodzi się z łacińskiego słowa amanduli, co oznacza boski dar, bardzo rzadki i cenny.

W okresie średniowiecza i czasów nowożytnych migdały chętnie były uprawiane w całym obszarze basenu Morza Śródziemnego głównie w Hiszpanii, Francji, Grecji, Włoszech, Portugalii, Maroko, Tunezji i Turcji.

Do Ameryki Północnej migdały dotarły dopiero w XVII wieku za sprawą zakonu franciszkanów. Początkowo migdałowce rosły na wybrzeżach obecnej Kalifornii, dopiero w kolejnym wieku udało się je zasadzić w głębi lądu.

W latach siedemdziesiątych XIX wieku badania i krzyżowanie doprowadziło do powstania kilku znanych obecnie odmian migdałów.

Na przełomie XIX i XX wieku uprawa komercyjna już mocno ugruntowała się w obszarach Sacramento,  San Joaquin i w Dolinie Kalifornijskiej.  Obecnie stan Kalifornia jest największym producentem migdałów na świecie.

Jakie korzyści dla zdrowia wynikają z jedzenia migdałów?

Migdały zawierają wiele cennych składników i wywierają  pozytywny  wpływ na funkcjonowanie organizmu. 

Migdały zawierają antyoksydanty, które  pomagają chronić komórki przed stresem oksydacyjnym odpowiedzialnym  za szybkie starzenie się komórek, stany zapalne czy powstawanie nowotworów. 

Warto dodać, że silne przeciwutleniacze  w migdałach  znajduje się głównie w zewnętrznej, brązowej skórce. Z tego powodu blanszowane migdały – te ze skórą usuniętą – nie są najlepszym wyborem z punktu widzenia zdrowia.

Działanie antyoksydacyjne ma również witamina E, która zawarta jest w migdałach w dużej ilości.  Z badań wynika, że wyższe spożycie witaminy E  obniża ryzyko zapadania na  choroby serca, raka i chorobę Alzheimera.

Migdały to bogate źródło magnezu,który bierze w ponad 300 procesach fizjologicznych w organizmie.  Magnez zawarte  migdałach  może zapobiegać zespołowi metabolicznemu i cukrzycy typu 2, a także dodatkowo pomóc obniżyć poziom ciśnienia krwi. 

Migdały skutecznie obniżają LDL. 16-tygodniowe badanie z udziałem 65 osób wykazało, że dieta dostarczająca 20% kalorii z migdałów obniżyła poziom cholesterolu LDL. Inne badanie wykazało, że spożywanie 42 gram migdałów dziennie obniżyło poziom cholesterolu LDL przy jednoczesnym utrzymaniu „dobrego” cholesterolu HDL. Uczestnicy stracili również tłuszcz z brzucha.

Migdały nie tylko obniżają poziom LDL we krwi. Chronią również LDL przed utlenianiem, co jest kluczowym krokiem w rozwoju chorób serca. Skóra migdałowa jest bogata w przeciwutleniacze polifenolowe, które zapobiegają utlenianiu się cholesterolu w probówkach, i których rezultaty są potwierdzone w badaniach na zwierzętach. Efekt może być nawet silniejszy w połączeniu z innymi przeciwutleniaczami, takimi jak witamina E.

Jedno z badań na ludziach wykazało, że podjadanie migdałów przez miesiąc obniżyło poziom utlenionego cholesterolu LDL o 14%.

Migdały mają niską zawartość węglowodanów i wysoką zawartość białka i błonnika. Wiadomo, że zarówno białko, jak i błonnik zwiększają uczucie pełności. Może to pomóc Ci jeść mniej kalorii. Migdały, pomimo dużej zawartości tłuszczu, są zdecydowanie pokarmem przyjaznym odchudzaniu.

Zawartość składników odżywczych w migdałach w 100g

Węglowodany: 5,36 g;

Skrobia: 0,140 g;

Cukry: 0,10 g;

Błonnik pokarmowy: 13,5 g;

Białko: 22,1 g;

Tłuszcz: 54,1 g;

Omega-3: 260 mg;

Omega-6: 12800 mg;

Omega-9: 32731 mg;

Woda: 5,65 g.

Minerały i pierwiastki śladowe w migdałach :

Bor: 1,4 mg;

Wapń: 252 mg;

Chlor: 40 mg;

Chrom: 0,0059 mg;

Miedź: 0,850 mg;

Żelazo: 4,1 mg;

Jod: 0,002 mg;

Magnez: 170 mg;

Mangan: 1,9 mg;

Nikiel: 0,130 mg;

Fosfor: 454 mg;

Potas: 835 mg;

Selen: 0,0035 mg;

Sód: 2,0 mg;

Cynk: 2,2 mg.

Witaminy w migdałach :

Prowitamina A: 0,12 mg;

Witamina B1: 0,220 mg;

Witamina B2: 0,620 mg;

Witamina B3 (lub PP): 4,2 mg;

Witamina B5: 0,580 mg;

Witamina B6: 0,155 mg;

Witamina B9: 0,045 mg;

Witamina E: 27 mg.

Kwasy tłuszczowe :

Kwas mirystynowy: 25 mg;

Kwas palmitynowy: 3449 mg;

Kwas stearynowy: 553 mg;

Kwas arachidowy: 100 mg;

Kwas palmitynowy: 431 mg;

Kwas oleinowy: 32300 mg;

Kwas linolowy: 12800 mg;

Kwas alfa-linolenowy: 260 mg.

Zastosowanie migdałów kalifornijskich w kuchni

Migdały kalifornijskie mają wszechstronne zastosowanie w kuchni.

  • najczęściej stosowane są jako zwykła przekąska do chrupania w ciągu dnia;

  • migdały można stosować jako dodatek do muesli, owsianki czy płatków śniadaniowych;

  • wzbogacają smak deserów lodowych i sałatek owocowych i owocowo warzywnych;

  • doskonale nadają się jako składnik wypieków, w formie całej lub zmielonej;

  • dodają orzechowego aromatu  wielu daniom zarówno tym słodkim jak i obiadowym;

  • w formie sproszkowanej jako mąka migdałowa stosowane są do wypieków; piekarniczych, zamieniają się w domowe mleko orzechowe i purée na domowe masło orzechowe.

Do bardziej popularnych potraw z dodatkiem migdałów kalifornijskich należą ciasteczka migdałowe z kokosem, zdrowe batoniki oraz oczywiście marcepan. Nie można zapomnieć o bardziej intrygujących połączeniach, takich jak zestawienie ich z awokado lub limonką.

Jak przygotowywać migdały?

Z pewnością można je wykorzystać w całości, zmiażdżone, zmielone, ale można je też nieco przekształcić, aby lepiej z nich skorzystać, na przykład:

- Nagrzej piekarnik do 180 ° C i pozwól im upiec się przez 10 minut;

Jak zrobić puree z migdałów? 

Wymieszaj 300 g blanszowanych migdałów z niewielką ilością wody, aż do uzyskania gładkiej pasty. Zarządzaj konsystencją przy pomocy wody. Puree migdałowe zastąpi każde masło i doda smaku każdemu deserowi. Idealne w przypadku nietolerancji produktów mlecznych!

Jak zrobić bułkę tartą z migdałami?

 Posiekaj migdały i ubij jajko. Umieść mięso, ryby lub warzywa w mące, następnie w jajku i na koniec w migdałach;

- Jak obierać migdał? 

Jądro jest używane z jego cienką brązową otoczką, która zawiera wiele składników korzystnych dla zdrowia, ale można również usunąć skórkę: aby to zrobić, piecz je lekko na patelni lub w piekarniku, a następnie pocieraj je szmatką.

Migdały kalifornijskie w kuchniach świata

Migdały wykorzystywane są w kuchniach na całym świecie. 

 W Turcji i na Bałkanach  są składnikiem Taratora. To tradycyjny  sos z utartych z czosnkiem i oliwą migdałów  podawanego zazwyczaj warzywami, rybami czy owocami  morza, który towarzyszy mięsu i rybom.

We Włoszech migdały znajduje się m.in.  w ravioli di zucca i herbatnikach amaretti.

W Maroku migdały znajduje się w pastilli ciasta z mięsnym farszem z migdałami. Migdały  są skłądnikiem rfissi, tanji, większości tadżinów lub kuskusie.

Na wschodzie i południu migdały często wykorzystywane są jako dodatek do ciast. Są w przepisach na  briwats i  baklavę   Migdały w cukrze są też popularną przekąską na weselach -  uważane są za afrodyzjaki.

W Indiach migdały są jednym z elementów popularnego  curry, biriyanis i innych potraw  mięsnych. Znajduje się też w tradycyjnych indyjskich słodyczach  zwanych mithai. 

W Hiszpanii migdały znajduje się w przepisie na  sos romesco i w smacznej zupie  cebulowej  Cebollada con Almendras.

W Kanadzie migdały chętnie spożywa jako przekąska  się w czekoladzie. 

W krajach skandynawskich  podaje się go w świątecznym lun noworocznych puddingu ryżowym jako  orzech przynoszący szczęście.  



Przeciwwskazania, alergie

Większość suszonych owoców tworzy jedną grupę alergii: orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy pekan, orzechy kokosowe, migdały, orzechy makadamia z Australii, orzechy brazylijskie i orzechy nerkowca. Uczulenie na jeden z tych suszonych owoców oznacza z dużym prawdopodobieństwem uczulenie na wszystkie (ale niekoniecznie). Podobnie w jak przypadku alergii na orzeszki ziemne, uważaj. Te rodzaje alergii mogą mieć poważne konsekwencje, w tym wywoływać wstrząs anafilaktyczny.

Ponieważ migdały są bogate w mangan, ich nadmiar może oddziaływać z lekami na ciśnienie krwi, lekami przeciwpsychotycznymi lub antybiotykami. Może to spowodować zablokowanie pożądanych efektów niektórych leków.

Wreszcie, za dużo migdałów może powodować ból brzucha. Od zaparć po biegunkę, wzdęcia i skurcze, dolegliwości te są często spowodowane zjedzeniem nadmiaru migdałów bez picia wystarczającej ilości wody.

W przypadku migdałów kalifornijskich należy zachować szczególną ostrożność. W przypadku tej rośliny konieczne jest usunięcie brązowej skórki, w której zawarte mogą być toksyczne substancje używane w procesie pasteryzacji. Produkty te pochodzące ze Stanów Zjednoczonych tworzone są za sprawą przemysłowego przetwarzania. Odbywa się to z powodu kilku przypadków salmonelli. Dlatego amerykańscy producenci swoje wyroby muszą pasteryzować. Zazwyczaj odbywa się to poprzez wpływ gorącej pary albo chemikaliów, mrożenie wybierane jest rzadziej. Oczywiście nie pozostaje to obojętne dla zawartości składników odżywczych w migdale.




Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Migdały kalifornijskie - 1kg Carmel

Migdały kalifornijskie - 1kg Carmel

Brakuje 200,00 zł do darmowej wysyłki.

Składniki

Skład: Migdały jest alergenem. Pakowane w tym samym zakładzie co orzeszki ziemne, orzechy pistacjowe, sezam, i gluten.

Kraj pochodzenia: USA

Indeks glikemiczny: 15

Około 100-105 sztuk na 100 gram.

Wartość odżywcza / 100 g

Wartość energetyczna2423 kJ/579 kcal
Tłuszcz49,4 g
   w tym kwasy tłuszczowe nasycone3,7 g
Węglowodany21,5 g
   w tym cukry3,9 g
   Błonnik12,5 g
Białko21,2 g
Sól0,01 g
Rozumiem

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.