Orzechy brazylijskie z Brazylii - 1kg

New product

Orzechy brazylijskie Expand

- Orzechy brazylijskie całe, zdarzą się połówki. Świeże zbiory 2018! 240/280 sztuk/kg

- Pochodzą z Brazylii

- Do bezpośredniej konsumpcji lub do przygotowania ciast i deserów

- Bez konserwantów, bez siarki

- Opakowanie grube chroniące produkt, zamykanie strunowe, zgrzewane

- Gwarancja smaku

- Indeks glikemiczny orzechów brazylijskich 15*

Więcej szczegółów

  • Oczekujemy na dostawę

57,00 zł

brutto

Opis produktu

Smaczne i zdrowe orzechy brazylijskie (orzechy para). Orzechy te mają łagodny smak i charakterystyczną konsystencję, dzięki dużej zawartości tłuszczów.

Orzechy brazylijskie pochodzą z Brazylii. Pakowane są wytrzymałe strunowe woreczki. Woreczki doskonale chronią produkt przed działaniem czynników zewnętrznych, dlatego orzechy utrzymują swoje cenne właściwości. Orzechy nie zawierają dwutlenku siarki i są produktem bezglutenowym.

Orzechy brazylijskie można jeść bezpośrednio z opakowania. Stanowią również doskonały dodatek do potraw, śniadań, sałatek czy deserów. Codziennie powinno się jeść ok. 3 sztuki tych orzechów.

Orzechy brazylijskie na tle innych orzechów wyróżniają się przede wszystkim niezwykle wysoką zawartością wapnia, wpływającego na zdrowie kości i zębów. Chociażby z tego powodu warto je podawać dzieciom. Dodatkowo w ich składzie nie brakuje magnezu usprawniającego pracę układu nerwowego oraz potasu, który obniża ciśnienie. Przydaje się także witamina E, witamina młodości oraz kwas foliowy. Jednak to zawartość selenu sprawia, że jest to tak ważny produkt.

Więcej informacji o orzechach brazylijskich znajduje się w naszym poradniku o właściwościach orzechów brazylijskich.

Właściwości

  • znacząca zawartość selenu (wyższa w orzechach z Brazylii niż z Boliwii) wpływa pozytywnie na funkcjonowanie organizmu, przede wszystkim tarczycy;
  • w kontekście męskiego ciała – selen poprawia jakość nasienia;
  • dzięki dużej ilości wapnia korzystnie działają na zdrowie kości i zębów;
  • magnez zawarty w orzechach brazylijskich usprawnia pracę układu nerwowego i mózgu;
  • obniżają ciśnienie z uwagi na znajdujący się w nich potas.

Zastosowanie

  • najczęściej spożywa się je jako przekąskę;
  • nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać orzechy do różnych dań: sosów, sałatek czy płatków śniadaniowych.

Przechowywanie

Orzechy brazylijskie z Brazylii należy przechowywać w suchym miejscu.

Przeciwwskazania

Z uwagi na wysoką zawartość selenu nie zaleca się spożywania orzechów brazylijskich z Brazylii w ilości większej niż około trzy sztuki na dzień.

Orzechy brazylijskie Brazylia

Orzechy brazylijskie dostępne w naszym sklepie  importowane są z  Brazylii.

Orzechy tego gatunku mają wydłużone owoce o zaokrąglonych rogach, zawarte w kadłubie owocu drzewa, orzecha brazylijskiego, południowoamerykańskiej orzesznicy wyniosłej, (Bertholletia excelsa), która rośnie głównie w Brazylii, Boliwii i Peru.

Faktyczny orzech jest zatem migdałem owocu orzesznicy wyniosłej. Okryty jest brązową, zdrewniałą owocnią zawierająca (trochę jak migdał) i chroniony  przez twardą skorupę przypominającą kokos. Każda skorupa zawiera od 12 do 20 nasion.W Brazylii nasiona te nazywane są „castanhas-do-ParÁ¡” lub „kasztany z ParÁ¡”,

Orzech brazylijski jest chrupiący i ma smak podobny do orzecha laskowego. Jest to suchy oleisty owoc, to znaczy, że wytłacza się z niego także olej spożywczy.

Orzechy brazylijskie rosną na dzikich drzewach, osiągających do 45 metrów wysokości i do 2 metrów średnicy. Kilka ważnych czynników dotyczących zapylania i wzrostu drzew uniemożliwia ich uprawę domową. Zbierane są, gdy dojrzałe owady spadną na ziemię. Tradycyjnie kokosy są otwierane na miejscu maczetą, aby odzyskać nasiona, które następnie suszy się na słońcu.

 Historia i ciekawostki

 Orzechy brazylijskie były konsumowane  rdzennych mieszkańców regionu przynajmniej od epoki wczesnego paleolitu, około 11 000 lat temu.  Niemniej jednak  pierwsza wzmianka o orzechach brazylijskich pochodzi dopiero 1569 roku,  czyli epoki hiszpańskich i portugalskich podbojów Ameryki Południowej. Jeden z tych odkrywców, hiszpański konkwistador Juan Á lvarez Maldonado, odkrył orzechy brazylijskie  i ich wartości odżywcze  w trakcie  przemierzania  peruwiańskiego regionu Madre de Dios i natychmiast nakazał zebrać tysiące dla swoich głodnych żołnierzy.

  

Orzechy brazylijskie pojawiły po raz pierwszy w Europie za sprawą holenderskich  kupców, którzy  przywieźli je do swojego kraju w 1633 roku.

Po raz pierwszy  w Ameryce na  pojawiły się na początku XIX w towarzystwie ziaren kakaowca  i orzechów nerkowca.

Obecnie orzech brazylijski jest jednym z filarów lokalnej gospodarki w regionach amazońskich.

Jakie korzyści dla zdrowia wynikają z jedzenia orzechów brazylijskich?

Regularne spożywanie orzechów brazylijskich ma pozytywny wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne. Działają pozytywnie na organizm, gdy są jemy w postaci surowej (niesolone) a nie po ugotowaniu czy pieczeniu.

Ponad 70% tłuszczów  zawartych w orzechach brazylijskich to jednonienasycone kwasy tłuszczowe, rozpuszczalny błonnik, ale także witaminy E (przeciwutleniacz), B2 i B3, które pomagają obniżyć wskaźnik złego cholesterolu (cholesterolu LDL) i cukrzycy. Równolegle zwiększa się poziom cholesterolu HDL, „dobrego” cholesterolu.

Badanie przeprowadzone przez naukowców z Harvardu na ponad 500 000 osobach wykazało, że 3 porcje 28 gram orzechów brazylijskich tygodniowo, zmniejszają o 24% ryzyko śmiertelnego ataku serca, o 22% ryzyko atak serca niezakończonego zgonem i o 13% ryzyko cukrzycy.

Bogate w witaminy, minerały i pierwiastki śladowe, orzechy brazylijskie są dobrą alternatywą dla wegetarian wobec niedoborów diet bezmięsnych.

Orzechy brazylijskie są również korzystne dla zdrowia mózgu dzięki ryboflawinie i L-karnitynie. W rzeczywistości wpływa to bezpośrednio na prawidłowe funkcjonowanie i rozwój mózgu, zwłaszcza dzieci, które powinny je regularnie konsumować. Zwiększają pamięć i pozwalają zwiększyć zdolności intelektualne.

 

 Zawartość selenu w orzechach brazylijskich z Brazylii jest wyjątkowa, wyższa niż w jakiejkolwiek innej żywności, w rzeczywistości dwa orzechy zapewniają zalecaną dzienną ilość selenu, około 200 mcg. Selen jest pierwiastkiem śladowym, silnym przeciwutleniaczem, niezbędnym dla organizmu człowieka, zwłaszcza dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego i tarczycy. Jego działanie antyoksydacyjne sprawia, że ​​selen zapobiega uszkodzeniom komórek związanym z wolnymi rodnikami, a także chorobom spowodowanym przez wczesne starzenie się, takim jak nowotwory, choroba Alzheimera itp. Selen odgrywa również ważną rolę w zapobieganiu chorobom serca i zmniejsza ryzyko zapalenia i bólu stawów. Jest to również pierwiastek śladowy, który ma korzystny wpływ na skórę, paznokcie i włosy.

Witamina E. Orzech brazylijski jest bogaty w witaminy E (7 mg/100 g), których aktywność przeciwutleniająca współgra z selenem. W związku z tym zapewnia wszystkie zalety przeciwutleniaczy, a także zalety przeciwzapalne, przeciwpłytkowe i rozszerzające naczynia krwionośne, przyczyniając się do dobrego krążenia krwi.

Błonnik. Podobnie jak wszystkie suszone owoce, orzechy brazylijskie zawierają dużo błonnika: 8,3 g/100 g. Błonnik przynosi organizmowi wiele korzyści: regulację trawienia, szybkość usuwania „złego” cholesterolu i cukru z krwi, ale także ochronę przed rakiem jelita grubego. Zapewniają one uczucie sytości, które może pomóc podczas diety odchudzającej.

Inne minerały i witaminy:

Orzech brazylijski jest również bogaty w:

- Fosfor (725 mg/100 g): niezbędny dla zdrowych kości i zębów, utrzymujący odpowiednie pH krwi, magazynujący i produkujący energię ciała oraz strukturę cząsteczek DNA i RNA;

- Cynk (4,06 mg/100 g): niezbędny dla wzrostu, układu odpornościowego, funkcji neurologicznych i rozrodczych, syntezy DNA, RNA i białek, regulacji nastroju. Jest również niezbędnym minerałem w procesie krzepnięcia krwi, funkcji hormonu tarczycy i metabolizmu insuliny.

- Magnez (376 mg/100 g): uczestnik ponad 300 reakcji metabolicznych w organizmie, niezbędnych dla dobrego zdrowia kości, zębów, mięśni, wątroby itp. Magnez jest znany ze swojego działania dla układu nerwowego i jego relaksującego efektu mięśniowego. Jest niezbędny dla układu sercowo-naczyniowego, regulacji poziomu glukozy we krwi i ciśnienia krwi.

 

Zawartość składników odżywczych w 100 gramach

Orzechy brazylijskie - wartości odżywcze (100g)

Kalorie: 659 kcal / 2757 kJ

Węglowodany: 11.74 g

Błonnik: 7.5 g

Tłuszcze: 67.1 g

Białko: 14.32

Orzechy brazylijskie - witaminy (100 g)

Witamina C: 0.7 mg

Witamina E: 7.87 mg

Witamina B1 (Tiamina): 0.617 mg

Witamina B2 (Ryboflawina): 0.035 mg

Witamina B3 (Niacyna): 0.295 mg

Kwas pantotenowy: 0.184 mg

Witamina B6: 0.101 mg

Kwas foliowy: 22 µg;

 

Orzechy brazylijskie - minerały  (100g)

Selen: 1917 µg

Fitosterole: 72 mg

Potas: 659 mg

Potas: 597 mg

Fosfor: 725 mg

Magnez:376 mg

Wapń: 160 mg

Sód: 2 mg

Żelazo: 2.43 mg

Cynk: 4.06 mg

 

Zastosowanie orzechów brazylijskich w kuchni

Orzechy brazylijskie słyną ze swojego delikatnego, maślanego smaku oraz gładkiej konsystencji. Świetnie sprawdzają się w charakterze prostej przekąski, także pomieszane z innymi orzechami i suszonymi owocami.

Orzechy brazylijskie dobrze komponuje się z owocami we wszystkich ich postaciach, takimi jak sałatki owocowe, placki z gruszkami lub morelami itp.

W słonych daniach można użyć orzechów brazylijskich zmieszanych z bułką tartą do mięs pieczonych, warzyw i ryb.

Ekologiczny orzech brazylijski zastępuje bardzo dobrze mąkę pszenną i może gęstnieć oraz nadawać smak sosom, zupom czy  marynatom.

Orzechy brazylijskie z powodzeniem można dodawać też do wypieków, na przykład do ciasteczek.

Można z nich również tworzyć mąkę, którą wykorzystywać można w słodkich wypiekach, tym samym poprawiając ich bilans wartości odżywczych.

Jak przygotowywać orzechy brazylijskie?

Orzechy możemy  dodawać do potraw w różnych  formach - w całości,   zmiażdżone, zmielone. Możemy również ja upiec a także zrobić z nich purre. 

- Jak upiec orzechy?

 Podgrzej piekarnik do 180°C i pozwól im piec się przez 10 minut.

- Jak zrobić brazylijskie puree z orzechów?

Wymieszaj 300 g orzechów z małą ilością wody, aż do uzyskania gładkiej pasty. Jeżeli pasta jest zbyt gęsta - dodaj więcej wody.   Powstałe w ten sposób puree możesz dodać na chleb zamiast masła. Zalecana jest  szczególnie osobom, które cierpią na  nietolerancję  na produkty mleczne.

Przeciwwskazania, alergie, środki ostrożności

Orzechy  brazylijskie podobnie jak inne pokrewne orzechy (orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy pekan, orzechy kokosowe, migdały, orzechy brazylijskie i orzechy nerkowca) mogą powodować alergie.  Uczulenie na jeden z tych suszonych owoców daje dużą pewność uczulenia na wszystkie. Te rodzaje alergii mogą mieć poważne konsekwencje, w tym wstrząs anafilaktyczny.

Brakuje 200,00 zł do darmowej wysyłki.

Wartość odżywcza / 100 g

Wartość energetyczna2757 kJ/659 kcal
Tłuszcz67,10 g
   w tym kwasy tłuszczowe nasycone16,13 g
Węglowodany11,47 g
   w tym cukry2,3 g
   Błonnik7,5 g
Białko14,32 g
Sól0,0 g
Rozumiem

Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.